در رادیو فرهنگ؛

معرفی «ولیعصر»، روستایی که قطب تولید گوشت و مرغ شد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۵۶
معرفی «ولیعصر»، روستایی که قطب تولید گوشت و مرغ شد
شنوندگان رادیو فرهنگ چهارشنبه ۳۰ تیر ماه همراه با برنامه « آیش» به روستای ولیعصر از استان ایلام سفر می کنند.

به گزارش برنا؛ مستند گزارشی «آیش» با موضوع معرفی روستاهای سراسر کشور و سبک‌زندگی روستایی به همت گروه تولید و تامین از رادیو فرهنگ پخش می شود ‌.

شنوندگان در برنامه چهارشنبه   به استان ایلام سفر کرده و با فرهنگ مردم و دیدنی های روستای ولیعصر  آشنا می شوند.

یکی از روستاهای مهم استان ایلام «ولیعصر» است، روستایی که به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سیمره و وجود چند واحد مرغداری و تنها کارخانه الکل صنعتی استان در کانون توجه قرار گرفته است و قطب تولید گوشت مرغ است.

روستای ولیعصر واقع در ۷۵ کیلومتری شهر ایلام در جنوب استان، یکی از روستاهای شهرستان بدره به شمار می رود که این روستا دارای ظرفیتهای قابل توجهی است.

این روستا هم اکنون در چند کیلومتری رودخانه خروشان سیمره قرار گرفته که از نظر گردشگری و کشاورزی زمینه را برای توسعه و آبادنی روستا فراهم کرده است. حداقل استفاده از سد سیمره می تواند بحث آبی کردن زمینهای کشاورزی روستا باشد چراکه اکثر زمینهای کشاورزی منطقه دیم است.

این روستا از یک طرف به رودخانه سیمره و از طرف دیگر به رشته کوه بلند کبیرکوه راه دارد که برای گردشگری از موقعیت عالی برخوردار است و البته ایجاد زیرساختهای مناسب از جمله راه و تابلوهای راهنمایی بسیار مهم است.

شاید نام «للار» را در میراث فرهنگی کشور شنیده باشید، منطقه تاریخی که بر اثر آبگیری سد سیمره به زیر آب رفته است، این منطقه در همین روستا واقع شده است و البته هم اکنون دیگر نام و نشانی ندارد.

مستند «آیش» به روستاهای ایران می پردازد و شنوندگان را با دیدنی ها و سبک زندگی در شهرهای کوچک و روستای های ایران آشنا می کند.

این برنامه ساعت۱۵:۱۵ به تهیه کنندگی فریده گودرزی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما