"سرزمین من" ویژه ولادت امام هادی (ع) روی آنتن می رود

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۱:۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۱۶۴۹
سرزمین من ویژه ولادت امام هادی (ع) روی آنتن می رود
مجله رادیویی فرهنگی، تاریخی، اجتماعی "سرزمین من" دوشنبه ۴مردادماه ویژه برنامه ولادت امام علی النقی علیه السلام از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به گزارش برنا؛ برنامه "سرزمین من" در بخش گفتگوی روز به مناسبت ولادت امام علی النقی الهادی علیه السلام می پردازد و با دعوت از کارشناس و  استاد تاریخ صدر اسلام درباره زمانه این امام همام مطالبی بیان می شود.

امام هادی یا امام علی النقی دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد(ع) است. ایشان از ۲۲۰ تا ۲۵۴ق به مدت ۳۳ سال، امامت را به عهده داشتند امام هادی با چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل همزمان بود و بیشتر سال‌های امامت را در سامرا تحت نظارت حاکمان عباسی گذراند.

از امام هادی(ع) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده و بخشی از آنها درباره مباحث کلامی همچون تشبیه و تنزیه و جبر و اختیار است. زیارت جامعه کبیره و غدیریه از امام دهم شیعیان نقل شده است.

امام هادی(ع) به واسطه جمعی از وکیلان که سازمان وکالت خوانده می‌شد، با شیعیان ارتباط داشت. عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح و حسن بن راشد از اصحاب او بودند.

مزار امام هادی در سامرا که به دلیل دفن وی و فرزندش امام حسن عسکری(ع)، حرم عسکریین خوانده می‌شود، از زیارتگاه‌های شیعیان در عراق است.

در بخش گفتگوی ویژه این برنامه نیز به معماری و هنر بکار رفته در میراث ایرانی در مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی با حضور کارشناس و استاد تاریخ  درباره این اثر پرداخته می شود.

بخش «مکتوبات» برنامه «سرزمین من» به  معرفی کتب تاریخی، موزه گردی برخط امروز در تاریخ اختصاص دارد و در بخش «یخ در بهشت» متن ادبی تقدیم شنوندگان میشود و پر ادامه نگاهی به طرح ملی قرآنی 1455، هرگز رهایم مکن به همراه قرآن و صلوات، اذان و دعای فرج و پخش امام زمانی عج و حریر مهربانی؛ از بخشهای دیگری است که تقدیم شنوندگان می شود .

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۲:۴۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز