آموزشگاه پروین برگزار می کند؛

برپایی جشنواره اتودهای نمایشی براساس آثار اکبر رادی

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶۹
برپایی جشنواره اتودهای نمایشی براساس آثار اکبر رادی
جشنواره اتودهای نمایشی براساس آثار اکبر رادی در آموزشگاه پروین شهرستان رشت برگزار می شود.

به گزارش برنا، در این جشنواره سه نمایش اجرا می شوند.«عروسی خون» که نمایشی آوازی به زبان گیلکی است که از روی نوشته فدریکو گارسیا لورکا بازنویسی شده است.« سیزیف و مرگ» نوشته روبرل مرل که بازخوانی و آماده اجرا شده است و «چطور از شر این جنازه خلاص شویم» اثر اوژن یونسکو. 

در این آثار تعدادی از بازیگران جوان و نوآمده در کنار پاره‌ای از بازیگران باسابقه ایفای نقش می کنند. دریغ که هیچ‌کدام از این آثار در شرایط کنونی نمی‌توانند اجرا شوند. 

چه می‌باید می‌کردیم؟ سکوت و دریغ و حسرت؟ هیچ چیز بدتر از سکوت و تسلیم در برابر ناکامی‌ها نیست.به همین خاطر جشنواره کوچکی براساس آثار نمایشی اکبر رادی برگزار می‌کنیم تا تسلیم سکوت نشویم.

 در این جشنواره بازیگران آموزشگاه پروین، نیلوفر عشقی، سجاد حاتمی، مهسا سلیمی، جواد شیخان، شیما قربان‌نژاد، مهداد پوررضا، حسان درویشی، شبنم پورنصرالله، عادل پیروی، سانیتا اسلامی، بهرام مقامی، ویدا دمه، زهره ندیمی، صحرا کریمی، سمانه کلانتری و پوریا ملکی، تعدادی از نمایشنامه‌های اکبر رادی، از جمله «مرگ در پاییز»، «لبخند باشکوه آقای گیل»، «از پشت شیشه‌ها»، «ارثیه ایرانی»، «آمیز قلمدون»، «پلکان و ... را اجرا می‌کنند. 

از این اجراها فیلم گرفته و برای داوران جشنواره، حمید لبخنده، فریبا رئیسی و پرواز همای، ارسال شده تا از سوی آنان مورد داوری قرار بگیرند.

 نتیجه داوری تا هفته بعد اعلام می‌شود. آثار برگزیده به صورت آنلاین به نمایش عمومی گذاشته می شوند.

تئاتر پول نیست، شهرت نیست، قدرت نیست! تئاتر عشق است و مکالمه با مخاطب است. تئاتر رنج است و طرح پرسش درباره‌ رازها و دشواری‌های زندگی. تئاتری‌های عاشق هرگز به قدرت نمی‌اندیشند، برای پول کیسه نمی‌دوزند و برای فرش قرمز و تماشاگران انبوه کار نمی‌کنند.

دریغا دریغ که در روزگار کرونا به حداقل‌های خود نیز نمی‌توانند دست یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز