معرفی فیلم؛

«قلمرو بهشت» روایتی دیدنی جنگ‌های صلیبی

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۳۲۹
«قلمرو بهشت» روایتی دیدنی جنگ‌های صلیبی
«قلمرو بهشت» فیلمی حماسی اثر ریدلی اسکات محصول ۲۰۰۵ است. فیلم داستانی تاریخی برگرفته از حوادث تاریخی دوران جنگ‌های صلیبی و زندگی بالین ابلین است.

به گزارش برنا، فیلم «قلمرو بهشت» اگر چه به وقایعی می‌پردازد که پیش آمده‌اند و از شخصیت‌هایی استفاده کرده که وجود داشته‌اند اما از دقت برخوردار نیست. این اثر از معدود فیلم‌های ساخته شده در مورد جنگ‌های صلیبی است که دیدی یک‌سویه ندارد و هر دو سوی جنگ را انسان نشان می‌دهد.

داستان فیلم حول زمان سقوط اورشلیم و فتح آن به دست صلاح الدین ایوبی پادشاه و مؤسس سلسلهٔ ایوبیان است که در آن زمان هنوز سردار سپاه بود. او بزرگ‌ترین قهرمان پیروز جنگ‌های صلیبی است که در نهایت توانست فاطمیان را از مصر براند و خود در آن جا حاکم شود.

ریدلی اسکات پیش از «قلمرو بهشت» فیلم موفق «گلادیاتور» را ساخته است که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شده است و یکی از مطرح‌ترین آثار این کارگردان به حساب می‌آید.

خلاصه داستان:

«قرن دوازدهم. جوانی به نام «بلیان» (بلوم) به تشویق پدرش (نیسن) خود را به اورشلیم می رساند که حاکمش «بالدوین چهارم» (نورتن)، سلطان مسیحی خردمند است. از طرف دیگر «صلاح الدین ایوبی» (مسعود)، رهبر اعراب مسلمان در تلاش است تا ارتشی دویست هزار نفری را برای باز پس گرفتن اورشلیم از دست مسیحیان - که آن را حدود صد سالی در اشغال خود داشته اند - فراهم و تجهیز کند...»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز