در رادیو فرهنگ؛

بررسی دیپلماسی هنر و روایت فرش از زندگی تا بافندگی در «قلمرو فرهنگ»

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۱:۰۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۳۶۸۱
بررسی دیپلماسی هنر و روایت فرش از زندگی تا بافندگی در «قلمرو فرهنگ»
برنامه « قلمرو فرهنگ» شنبه ۹ مردادماه با موضوع بررسی دیپلماسی هنر و روایت فرش از زندگی تا بافندگی از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به گزارش برنا؛ برنامه « قلمرو فرهنگ» شنبه ۹ مردادماه با موضوع بررسی دیپلماسی هنر و روایت فرش از زندگی تا بافندگی از رادیو فرهنگ پخش می شود .

محمدرضا حاج حیدری تهیه کننده این برنامه ضمن اعلام این خبر ، درخصوص موضوع و محورهای آن گفت :صنایع دستی، هنر و کارآفرینی زنان محور اصلی این برنامه است که در قالب داستان فرش به آن می پردازیم .

وی ادامه داد :این برنامه به دلیل وضعیت شیوع کرونا در کشور با محدودیت های حضور مهمان مواجه شده است و علی رغم میل ما به حضور هنرمندان فرش نمی توانیم میزبان این عزیزان باشیم .

حاج حیدری تصریح کرد: هنر یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی است و  می تواند در مواقعی، موثرتر از تلاش های سیاسی واقع شوند چنانکه یک هنرمند پیام کشورهای مسلمان را در یک محفل هنری مهم با اثرش بیان می کند پس در این  برنامه ذیل پرداختن به دیپلماسی هنر از نقش و نگارهای فرش ایرانی به‌عنوان هنری گویا صحبت می شود .

تهیه کننده « قلمرو فرهنگ» به دیگر بخش های این برنامه اشاره کرد و گفت: از هفت جلد کتاب آموزشی و پژوهشی درباره فرش ایران همچنین از بانک زنان کارآفرین ایران در این برنامه رونمایی می شود.

گفتنی است ، این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبان سفیر کنیا ،رییس فرهنگستان هنر،نماینده استان سیستان و بلوچستان و نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی ، عابد اکبری، مدیر عامل موسسه ابرار معاصر تهران، دکتر  نیرومند(نویسنده) ، مهندس  مختاری(کارآفرین) است.

برنامه « قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری ساعت ۱۱:۰۰ روز شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز