به زودی از سوی انتشارات سروش؛

کتاب "مهدی عراقی را بکش" وارد بازار نشر می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۳۵۸
کتاب مهدی عراقی را بکش وارد بازار نشر می شود
همزمان با نزدیک شدن به روز شهادت حاج مهدی عراقی کتاب "مهدی عراقی را بکش" تالیف سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت الهی از سوی انتشارات سروش منتشر می شود.

به گزارش برنا، در این اثر که بر مبنای گفتگو تنظیم شده است، ۳۰ چهره از میان خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی زندگی حاج مهدی عراقی را از تولد تا شهادت در چهار دوره تاریخی روایت می‌کنند که از میان آنها به علی اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیق‌دوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی و عزت‌الله مطهری می‌توان اشاره کرد.

حاج مهدی عراقی  جایگاه یگانه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آنکه کمتر از او نامی شنیده ایم. نقش او از نخستین روزهای شکل گیری نهضت در سال 1342، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه ای با امام خمینی(ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره ای برجسته ساخته که به خصوص در میان چهره های غیر روحانی نهضت، منحصر به فرد است.

حاج مهدی عراقی قصه برای شنیدن زیاد دارد. از همراهی با شهید نواب صفوی و بعد از آن اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با " حاج آقا روح الله" و ترور و زندان. همین شخصیت بی بدلیل وی باعث شد که یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام " یکه سوار" در سال 1398 و یک مستند سینمایی به نام " مهدی عراقی را بکش!" در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از وی اکران شود.

چاپ نخست این کتاب در 305 صفحۀ  و با قطع وزیری توسط انتشارات سروش به زودی وارد بازر نشر می شود.

نظر شما