«کوروش زنده است» ساخته می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۴۳۷
«کوروش زنده است» ساخته می شود
مهرداد فرید کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوروش زنده است» که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده درباره وضعیت این فیلم گفت: پروانه ساخت این پروژه را دریافت و مقدمات تولید را آغاز کرده‌‌ایم اما به دلیل مسایل کرونایی سرعت پیشبرد کار را کاهش داده‌ایم و منتظریم که ببینیم سرعت واکسیناسیون به چه صورتی پیش خواهد رفت. اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت ارشاد و خانه سینما وضعیت تولید فیلم را ایمن اعلام کنند و مطمئن باشیم که جان عوامل تولید از این ویروس در امان خواهد بود، به سرعت به سمت تولید خواهیم رفت.

به گزارش روی خط رسانه برنا؛ مهرداد فرید کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوروش زنده است» که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده درباره وضعیت این فیلم گفت: پروانه ساخت این پروژه را دریافت و مقدمات تولید را آغاز کرده‌‌ایم اما به دلیل مسایل کرونایی سرعت پیشبرد کار را کاهش داده‌ایم و منتظریم که ببینیم سرعت واکسیناسیون به چه صورتی پیش خواهد رفت. اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت ارشاد و خانه سینما وضعیت تولید فیلم را ایمن اعلام کنند و مطمئن باشیم که جان عوامل تولید از این ویروس در امان خواهد بود، به سرعت به سمت تولید خواهیم رفت.

برای اولین بار ایده داستان بدین شکل به ذهن من آمد که با خود فکر می کردم اگر کوروش کبیر در دوران معاصر و هم‌زمان با ما به دنیا می‌آمد، باز هم می‌توانست به همان موفقیت‌های دوره خودش برسد، همان شکوه و جلال را به سرزمین ایران برگرداند، به همان کیفیت تمدن‌ساز باشد و به اسطوره تبدیل شود؟ با همین تصور مقدمات داستان در ذهن من شکل گرفت.

البته باید بگویم پیش از اینکه داستان را بنویسم به این نتیجه رسیده بودم که چنین امکانی در دنیای معاصر وجود ندارد؛ تمدنی در دنیای معاصر جاری است که امکان بروز و پیدا شدن اسطوره‌ها را تقریبا به صفر رسانده است، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که دنیای آدم‌های متوسط است و تفاوت آدم‌ها آنقدر اندک است که نمی‌تواند منجر به پیدایش ابرانسان‌ها شود.

روایت قصه ما بیانی کاملا رئالیستی دارد از همان نوع سینمایی که مباحث اجتماعی در آن وجود دارد، سینمایی از جنس زندگی مردم به نحوی که امیدوارم مردم بعد از ساخته شدن فیلم، خودشان و مسائل‌شان را در داستان پیدا، با آن ارتباط برقرار و همذات‌پنداری کنند.

منبع: صبا

نظر شما