در رادیو فرهنگ؛

بررسی آسیب ها و چالش های بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در «نقد امروز»

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۹:۲۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۵۵۶۷
بررسی آسیب ها و چالش های بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در «نقد امروز»
برنامه «نقد امروز» رادیو فرهنگ چهار شنبه ۱۳ مردادماه به موضوع آسیب ها و چالش های بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ در برنامه «نقد امروز»رادیو فرهنگ، امروز آسیب ها و چالش های بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور دکتر کمره ای؛ مسئول بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش،  حجت الاسلام فلاحی؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و دکتر نیک آمال؛ روانشناس، بررسی می شود .

بازگشایی مدارس در سایه کرونا و طرح این  موضوع در زمان اوج ابتلای مردم به این ویروس از سویی  نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی، باعث‌شده دغدغه والدین و مسئولان به این مهم معطوف شود ، چندی پیش وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید خبرداره بود.

در این برنامه دوراهی آموزش نجازیرو حضوری مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به اینکه بدترین حالت برای بسیاری از مدیران مدارس و مسئولان بهداشت عمومی این است که اگر پس از بازگشایی مدارس، جوامع با افزایش شیوع این بیماری مواجه شوند، چه باید کرد؟ مدیران و مربیان مدارس با این مشکل روبه رو هستند که در صورت ابتلای یک دانش آموز یا معلم به ویروس کرونا چه کاری باید انجام دهند؟ البته بیشتر کشورهایی که در اوایل سال مدارس را بازگشایی کردند تعداد نسبتاً کمی از بیماری را گزارش کردند. با این حال، باید دید که آیا مدارس ما نیز می‌توانند با خیال راحت در مکان هایی که شیوع گسترده این ویروس تهدیدی جدی است، بازگشایی شوند یا خیر؟

از سویی دیگر، همه گیری کرونا، بار ویژه‌ای بر دوش مربیان و معلمان گذاشته است، آموزش به شیوه مجازی، یادگیری مشارکتی را برای دانش آموزان کم سن و سال تر و دانش آموزانی که از مشکلات رفتاری رنج می‌برند، مشکل می‌کند.

برنامه «نقد امروز» کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی فرهنگ ساعت۱۱:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما