تهیه‌کننده سینما:

فاصله زیادِ زمان تولید تا نمایش باعث می‌شود موضوع و قصه فیلم‌ها در زمان اکران کهنه شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۰۵:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۵۸۵۱
فاصله زیادِ زمان تولید تا نمایش باعث می‌شود موضوع و قصه فیلم‌ها در زمان اکران کهنه شود
محسن وزیری با اشاره به اینکه فیلم‌های بسیاری از زمان شیوع کرونا در صف اکران هستند تأکید کرد فاصله زیادِ زمان تولید تا نمایش باعث می‌شود موضوع و قصه فیلم‌ها در زمان اکران کهنه شود که نتیجه آن کاهش میزان مخاطبان خواهد بود.

محسن وزیری، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «بادام‌های تلخ»، «شاخه‌ گلی برای عروس» و «کلاهی برای باران»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: مردم همچنان از ابتلا به ویروس کرونا ترس دارند و من به شخصه هنوز جرأت سینما رفتن با خانواده را ندارم و فکر می‌کنم در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت مردم از فیلم‌های سینمایی اکران شده به خوبی استقبال کنند.

وزیری خاطرنشان کرد: فیلم‌های سینمایی که ساخته می‌شوند هزینه بسیار زیادی صرف آن‌ها می‌شود و در شرایط اقتصادی امروز کمتر کسی می‌تواند ریسک کند و با وجود هزینه‌های سنگینی که کرده فیلمش را اکران کند و احتمال بالای شکست را به جان بخرد. هر فیلمی که در این شرایط اکران شود قطعاً سرمایه صاحب اثر نابود می‌شود و نمی‌توان به کمک‌های دولت هم چندان دلخوش بود چرا که دولت تا حدی می‌تواند به فیلم‌ها کمک کند و با این کمک‌ها و فروش اندکی که حاصل می‌شود نمی‌توان به بازگشت سرمایه امیدوار بود. تنها راه انتظار برای واکسیناسیون و پایان شیوع کرونا و آشتی دوباره مردم با سینماست.

او افزود: بالا بردن قیمت بلیت در عدم استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی تأثیرگذار بوده و به نظر من این اتفاق اصلاً به نفع فیلم‌ها و سینماها نبوده و دولت در این زمینه می‌تواند به سینما کمک کند و سوبسیدی در نظر بگیرد تا قیمت بلیت‌ سینما کاهش پیدا کند و مردم بیشتر به سینما بروند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» درباره ساخت فیلم در شرایط حاضر گفت: برای ساخت فیلم «جذاب لعنتی» که در مرحله پیش‌تولید بودیم بسیار هزینه کردم و بعد با توجه به شرایطی که در سینماها حاکم است تصمیم گرفتیم وارد مرحله تولید نشویم و صبر کردیم تا وضعیت بهتر شود. متأسفانه همچنان نمی‌توان با خیال راحت فیلم ساخت و به اکران فکر کرد و تصمیم منطقی این است که فعلاً دست از تولید برداریم.

این تهیه‌کننده با اشاره به اکران فیلم سینمایی «دینامیت» گفت: فیلم سینمایی «دینامیت»، که گفته می‌شود فروش بسیار خوبی داشته، باید در شرایط عادی حدود 50 میلیارد تومان می‌فروخت و الان فروش 4 یا 5 میلیارد تومانی به هیچ‌عنوان رقم قابل توجهی برای این فیلم به حساب نمی‌آید. سازمان سینمایی می‌تواند از این فیلم با ارقام بیشتری حمایت کند تا انگیزه‌ای شود برای دیگر فیلمسازان که فیلم‌شان را اکران کنند و رونقی نسبی به سینماها بیاید چراکه در هر صورت به نظر من مردم همچنان از سینما رفتن ترس دارند و نمی‌توان انتظار داشت شرایطی عادی حاکم شود اما با وجود این مسائل همه می‌دانیم اگر فیلم‌ها در زمان خودشان اکران نشوند ممکن است قصه‌ و موضوع‌شان کهنه شود و این کهنگی قطعاً در میزان مخاطب تأثیرگذار خواهد بود. فیلم سینمایی «جذاب لعنتی»، که تولید آن فعلاً متوقف شده، هم اگر قرار باشد یک سال دیگر ساخته شود باید بازنویسی در فیلمنامه‌اش داشته باشیم و قصه را به روزتر کنیم.

وزیری در پایان تأکید کرد: فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند و قطعاً اکثر این آثار با شکست مالی مواجه خواهند شد و امیدوارم تلویزیون برای تبلیغ آثار سینمایی اقدام بهتری داشته باشد و سازمان سینمایی هم کمک‌های بلاعوضی برای فیلم‌هایی که اکران می‌شوند در نظر بگیرد. در حال حاضر فیلم‌هایی با وجود شرایط بدی که شاهد هستیم ساخته می‌شوند و این در حالی است که فیلم‌های سینمایی بسیاری مدت‌هاست در صف اکران قرار دارند. من نمی‌دانم این فیلم‌ها با چه اطمینانی از سوی صاحبان‌شان ساخته می‌شوند اما به نظر من اگر یک فیلمساز با سرمایه شخصی اثری تولید کند در شرایط حاضر دست نگه‌ می‌دارد تا وضعیت جامعه بهتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز