چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

جدایی مختار از محرم ممکن نشد!/علی سلیمانی هم پرواز کرد/خواننده «شهرزاد» به ینگه دنیا مهاجرت کرد/مجید مجیدی مدافع رستاخیز/خوشنام های تلویزیون در معرض خطر

۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۳۱۶
جدایی مختار از محرم ممکن نشد!/علی سلیمانی هم پرواز کرد/خواننده «شهرزاد» به ینگه دنیا مهاجرت کرد/مجید مجیدی مدافع رستاخیز/خوشنام های تلویزیون در معرض خطر
در هفته ای که گذشت همه چیز معطوف به اتفاقات مربوط به درگذشت ارشا اقدسی بود اما درگذشت علی سلیمانی بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون به دلیل بیماری کرونا در بامداد روز پنج شنبه خبر اول امروز همه ی رسانه ها وشبکه های اجتماعی است. روحش شاد سالها با بازی های خوبش برای مردم هنردوست خاطره ساز شد.

مهاجر هفته؛ سینا سرلک

در روز های میانی هفته گذشته خبر از مهاجرت سینا سرلک خواننده پر طرفدار موسیقی پاپ و سنتی به آمریکا به سرعت دست به دست شد و البته منابع آگاه آن را تایید کردند.

قطعا جای خالی سرلک که با همراهی محسن چاوشی در سریال شهرزاد به سرعت صاحب نام و آوازه بسیار در میان طرفدارن موسیقی شد،  در میان خانواده موسیقی خالی خواهد بود اگرچه هنوز هم ما می توانیم او را از آن خودمان بدانیم.

اگرچه بسیاری خبر از اختلاف محسن چاوشی و سینا سرلک داده بودند اما نباید فراموش کرد که همکاری ماندگار آنها سال ها در ذهن خواهد ماند.

989677_679

وداع هفته؛ برای علی سلیمانی

علی سلیمانی بازیگر طناز تئاتر، سینما و تلویزیون که بازی ماندگارش در فیلم «سگ کشی» بهرام بیضایی هنوز در خاطره ها است پس از چند روز درگیری با ویروس کرونا آسمانی شد.

خبرگزاری برنا برای خانواده این هنرمند جوان آرزوی صبر و تحمل دارد. روحش شاد و یادش گرامی.

5594821

مدافع هفته؛ مجید مجیدی

مجید مجیدی در مراسمی که به عنوان سوگواره عاشورا حضور پیدا کرد از فیلم «رستاخیز» دفاع کرد و به نکات مهمی درمورد اکران فیلم سینمایی اشاره کرد.

نشست خبری دومین سوگواره «سوگ در خانه» با حضور مجید مجیدی مدیر این سوگواره با اعلام تغییر نام این رویداد به «تصویر دهم» برگزار شد و در بخشی از این نشست مجیدی خواستار اکران فیلم «رستاخیز» شد.

مجید مجیدی کارگردان سینما در بخشی از این نشست گفت: تلاش داریم این فرهنگ حسینی را حفظ کنیم و در بهترین نحو ممکن ارائه دهیم چرا که احساس می‌کنیم جای چنین نگاه‌هایی در سینمای ما خالی است و به همین دلیل جا دارد اینجا بار دیگر از مسئولان بخواهم شرایط نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» را فراهم کنند. احمدرضا درویش سال‌های سال زمان گذاشت تا این فیلم به سرانجام برسد و جا دارد جامعه فرهنگی ما از او تقدیر کند. ما باید راه را باز کنیم که فیلمسازان تشویق شوند و در این عرصه کار کنند. متوقف شدن «رستاخیز» باعث شد فیلمسازان رغبتی نداشته باشند در این عرصه ورود کنندو تهیه کنندگان هم چنین ریسکی نکنند.

157612788

جای خالی هفته؛ مختارنامه

سریال مختارنامه در کنداکتور محرمی تلویزیون دیده نشد و خیلی از رسانه ها متعجب از این ماجرا عدم حضور فریبرز عرب نیا را با این مجموعه تلویزیونی پر طرفدار در کنار عزاداری های محرم امسال خالی دیدند درحالی که در لحظات آخر متوجه شدیم شبکه قرآن اقدام به پخش سریال داوود میر باقری در ایام ماه محرم دارد.

MV5BOTAxNDk3MzMtNzVmZi00NmE4LThmZDgtNDQwNzE5NjFjYTgyXkEyXkFqcGdeQXVyODUyMjc4MzE@._V1_

مامان جوان هفته؛ مامان الهه حصاری

این هفته تولد الهه حصاری را در تقویم هنرمندان متولد مرداد ماه ورق زدیم اما نکته جالب تبریک مادر الهه حصاری در شبکه های اجتماعی به دختر هنرمندش بود که به شدت این شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد.

مادر جوان الهه حصاری با لحن متفاوتی از دخترش گفت تا بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی مادر این هنرمند را نیز برای بازیگری توانمند پیش بینی کنند.

الهه-حصاری

خوشنام هفته؛ سریال علیرضا نجف زاده

سریال «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف زاده به دلیل ابتلای برخی از عوامل به ویروس کرونا تعطیل شد.

شهره لرستانی که این روز ها خبر بستری اش در بیمارستان و آی سی یو رسانه ای شد یکی از بازیگران سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف زاده است که خودش و خانواده اش نیز در بستر بیماری هستند.

شنیده می شود جدا از آن ها تهیه کننده و برخی دیگر از عوامل و بازیگران از جمله حمید لولایی نیز درگیر این ویروس منحوس شدند اگرچه فعلا وضعیت عمومی مساعدی دارند.

شنیده می شود تصویربرداری سریال فعلا متوقف شده است و همه عوامل مشغول گرفتن تست و استراحت هستند تا با مساعد شدن شرایط مجددا «خوشنام» ها مشغول کار شوند.

بدیهی است تا بخش عظیمی از مردم به خصوص مشاغلی مانند بازیگران کارگردانان و خانواده سینما و تلویزیون  که مشغول کار هستند کاملا واکسیناسیون نشوند همگی در خطر ابتلا هستیم .

امید است با بالا رفتن سرعت واکسیناسیون به سرعت شاهد شرایط مساعدی باشیم.

«دردسر آرامش» شهره لرستانی آغاز شد

نظر شما