سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون:

در شرایط حاضر تلویزیون مجبور است برای پخش آثار محرمی به گنجینه سال‌های گذشته رجوع کند

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۴۴۴
در شرایط حاضر تلویزیون مجبور است برای پخش آثار محرمی به گنجینه سال‌های گذشته رجوع کند
سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «زیباتر از زندگی»، «شب بخیر فرمانده» و «مرزی برای زندگی» با اشاره به اینکه تلویزیون شرایط اقتصادی بدی را در سال‌های اخیر تجربه کرده است تأکید کرد که در شرایط حاضر تلویزیون مجبور است برای پخش آثار محرمی به گنجینه سال‌های گذشته رجوع کند.

سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: من با سیاست‌های سازمان صداوسیما و رویکرد مدیران آن آشنایی دارم. آن‌ها واقعاً افرادی دلسوز و دغدغه‌مند هستند که سعی دارند بهترین کارها را در عرصه فرهنگ و هنر کشور انجام دهند اما طی سال‌های اخیر فشارهای زیادی را به صداوسیما شاهد بودیم که این سازمان را در شرایط بدی قرار داده و دیدیم که مثلاً فلان مسئول از فلان مصاحبه یا حرف خوشش نیامده و به این سازمان فشار آورده و شرایطی را به آن تحمیل کرده است. این اتفاقات باعث شده تا تلویزیون در شرایط بدی قرار بگیرد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: از طرفی وضعیت مالی و اقتصادی تلویزیون اصلاً خوب نیست و به شخصه شاهد بودم برخی تهیه‌کننده‌های تلویزیون برای تأمین هزینه تولید آثارشان از اموال شخصی خود هزینه کرده‌اند و این وضعیت تلویزیون و تهیه‌کننده‌های آن را مجبور کرده که به سمت همکاری با اسپانسرها و شرکت‌های مختلف شوند. در این شرایط قطعاً تولیدکنندگان مجبور به پذیرش شرایط اسپانسرها هستند و آن‌ها قطعاً دخل و تصرفی در محتوای آثار خواهند داشت. در این صورت طبیعی است که سریال‌های تاریخی کمتر ساخته شوند چرا که در یک سریال تاریخی به هیچ‌وجه نمی‌توان یک محصول امروزی را تبلیغ کرد. تلویزیون امروز به ناچار به سمت تأمین خواسته‌های اسپانسرها رفته است و این مشخص است که یک تغییر تفکر و خط مشی را در تلویزیون شاهد خواهیم بود.

او افزود: امروز تنها می‌توانیم به این نکته توجه کنیم که تولیدات تلویزیون با ارزش‌های انقلابی ما مطابقت داشته باشد. متأسفانه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که تلویزیون تولیدات جدیدی برای مناسبت‌هایی مثل محرم ندارد. تلویزیون در سال‌های اخیر متأسفانه در مسیری قرار گرفته که می‌دانم مسئولانش نمی‌خواستند اینگونه شود و انتظار داشتن از این رسانه برای تولید و پخش سریالی محرمی در شرایط حاضر مثل این است که ما زلزله‌ای را تجربه‌ کرده‌ایم که خانه‌مان را ویران کرده اما دغدغه‌مان دو پرنده‌ای است که در حیاط خانه زندگی می‌کردند و خانه‌شان ویران شده است.

سیدزاده در پایان تصریح کرد: تلویزیون مجبور است به آثار محرمی سال‌های گذشته رجوع کند ولی با رجوع به این آثار می‌تواند عوامل موفقیت این آثار را کشف کرده و با برنامه‌ریزی درست در این عرصه نه تنها باید نیازهای خودمان را تأمین کنیم بلکه صادرکننده آثار انقلابی ارزشمندی باشیم که نگاه و سیاست‌های سازنده انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر کند.

نظر شما