«رآی» زیر نور ماه «ایسلانتیا سینه فروم» اسپانیا می‌درخشد

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ - ۰۹:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۸۶۳۵
فیلم کوتاه «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی به بخش رسمی آثار کوتاه داستانی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ایسلانتیا سینه فروم» در اسپانیا راه یافت.

به گزارش برنا؛ جشنواره بین‌المللی فیلم «ایسلانتیا سینه فروم» (Festival Internacional de Cine Bajo la Luna – Islantilla Cinefórum) رویدادی بین‌المللی است که هر سال  در تیر و مرداد (ژوئیه و اوت)  در شهر اوئلوا در اسپانیا برگزار می‌شود و  طیف وسیعی از آثار کوتاه و بلند را  در بخش‌ رقابتی و جنبی برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد. چهاردهمین دوره‌ی این جشنواره دوازده تیرماه (سه ژوئیه) آغاز به کار کرد و تا شش شهریور (28 اوت) ادامه خواهد یافت. 

طبق اعلام رسمی جشنواره، در بخش مسابقه دوازده فیلم بلند و صد فیلم کوتاه به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره به «زیر نور ماه»  معروف است و آثار برگزیده را در محیطی روباز در مرکز فرهنگی «ایسلانتیا» برای مخاطبان به نمایش می‌گذرد.

فیلم کوتاه «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی، بیست و یکم مرداد (برابر با دوازده اوت) در بخش رقابتی آثار کوتاه جشنواره بین‌المللی «ایسلانتیا سینه فروم» به نمایش درمی‌آید و برای جوایز اصلی جشنواره در این بخش به رقابت می‌پردازد. 

در «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی، رایا و دوستانش در مدرسه آشوب به پا می‌کنند. در همین حال، رایا با وجدان خود دست و پنجه نرم می‌کند و می‌کوشد خود و ارزش‌هایش را در پدر و مادرش پیدا کند. رایا که ایمان دارد همیشه راه حلی وجود دارد، قصد دارد در برابر مانعی که مقابلش قد علم کرده، دست به انتخاب بزند. آیا باید دست به دامن جادو شود یا با این موانع چشم در چشم شود؟ 

نخستین حضور جهانی «رآی» در بخش مسابقه‌ی شصتمین دوره جشنواره فیلم زلین بود و در بخش مسابقه جشنواره‌های شاخصی از جمله چهل و نهمین دوره جشنواره دانشجویی «Sehsüchte» در آلمان، سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان «اله‌کینو» در لهستان، و بیست و پنجمین دوره جشنواره «اشلینگل» در آلمان، بیست و دومین دوره جشنواره زنان سئول در کره جنوبی به نمایش درآمده است.  این فیلم به تازگی بخش «مروری بر سینمای ایران» در نوزدهمین دوره جشنواره جهانی «ایسکیا گلوبال» در ایتالیا به نمایش درآمده است.

رایا قاسم زاده، پیمان نعیمی، دلارام فتحی، نیلوفر صدری، باران رستگار، ری‌را آزادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. 

پخش بین‌المللی «رآی» برعهده «شمید فیلم» است. 

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ایسلانتیا سینه فروم» - زیر نور ماه (Festival Internacional de Cine Bajo la Luna – Islantilla Cinefórum) در این دوره با رعایت اصول بهداشتی از 12 تیر تا 6 شهریور (3 ژوئیه – 28 اوت) به صورت رویداد حضوری برگزار می‌شود. 

عوامل «رآی» عبارت‌اند از: فیلمنامه‌نویسان: سپیده برنجی، پیمان نعیمی، کارگردان: سپیده برنجی، بازیگران: رایا قاسم زاده، پیمان نعیمی، دلارام فتحی، نیلوفر صدری، باران رستگار، ری‌را آزادی، مدیر فیلمبرداری: احسان رفیعی‌جم، تدوین: محمد نجاریان داریان، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح لباس: اسما احمدی، طراح چهره‌پردازی: ساچلین مهدی‌لو، صدابردار: امیر عاشق‌حسینی، طراح صدا و ترکیب صداها: محمد مهدی جواهری‌زاده، عکس: ساناز نامدار، دستیار کارگردان: کوروش سرمدی، برنامه ریز: شروینه دیدنده، منشی صحنه: نرگس محبی آشتیانی، ترجمه اسپانیایی: رامین وحیدزاده، اصلاح رنگ و نور: حسین خوش‌بین، طراح جلوه‌های ویژه: امیر مهران، امین قاسمی، مدیر تولید: سمیرا قربان‌نژاد، تهیه‌کنندگان: سپیده برنجی، مجتبی بیات، پخش بین‌المللی فیلم: «شمید فیلم».

نظر شما