بازنشر مصاحبه مرحوم علی سلیمانی با خبرگزاری برنا؛

آرزویی که ناتمام ماند/ای کاش مدیران تله تئاتر را به تلویزیون بیاورند

۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۰۰:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۱۶۱
آرزویی که ناتمام ماند/ای کاش مدیران تله تئاتر را به تلویزیون بیاورند
خبرگزاری برنا با مرحوم علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت، چند ماه گذشته در خصوص وضعیت اهالی تئاتر در پاندمی کرونا گفت و گویی انجام داد که اقدام به بازنشر آن خواهیم کرد.

مرحوم علی سلیمانی اگر چه از دنیای تئاتر وارد عرصه بازیگری شده بود و با کارگردانان بزرگی سابقه همکاری داشت اما نباید فراموش کنیم که بازیگر سگ کشی بهرام بیضایی که اخیرا با مسعود ده نمکی سریال «دادستان» را تجربه کرد در کارنامه بازیگری اش آثاری چون« وضعیت سفید»، «سقوط یک فرشته»، «روشن تر از خاموشی» درتلویزیون و «بی پولی»، «تنگه ابوقریب»، «در مدت معلوم» در سینما دیده می شود. در ادامه این مطلب بازنشر مصاحبه خبرگزاری برنا با این هنرمند را خواهید خواند.

علی سلیمانی در این خصوص که با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده حتی اگر تمرین و هزینه ای صورت بگیرد مردم به علت هراس از بیماری به سالن ها نمی آیند در چنین شرایطی برای اینکه هم ضرر  هنرمندان جبران شود و هم مردم بتوانند تئاتر ببینند و ضرری حاصل نشود چه پیشنهادی دارید به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت:این ماجرا در کل جهان رقم خورده است. برای اینکه این ضرر ها جبران شود می توان کار های گوناگونی در هر حوزه انجام داد به طور مثال در تئاتر می توان آنلاین نمایش اجرا کرد و بلیط فروخت مانند اکران های محدود. یک نمونه دیگر آن اجرای مونولوگ در منزل و پخش زنده از کانال های اینترنتی است. یا برای فروش تابلو نمایش می توان آن را تبلیغ کرد و فروخت.

او در این خصوص که چقدر می توان از فضای مجازی استفاده کرد برای اینکه بتوان مردم را به سالن ها کشاند بیان کرد: واقعیت این است که حتی فضای مجازی هم در هیچ کجای دنیا جوابگو نبوده است. اما می توان در فضای باز و با فاصله های اجتماعی اجرا صورت بگیرد و به وسیله فضای مجازی نمایش را به مردم نشان داد اما این به شرطی امکان پذیر است که حکومت، دولت و وزارت ارشاد با ما همکاری کند.

سلیمانی در این باره که تلویزیون با ساخت تله تئاتر چقدر می تواند به تئاتر کمک کند اظهار کرد: در حال حاضر ارجحیت تلویزیون برای عموم مردم تئاتر نیست بلکه سریال است. اگر مدیران تلویزیون متقاعد شوند که همه مردم سریال نگاه نمی کنند و برخی خواهان این هستند تا در تلویزیون تله تئاتر یا تئاتر ببینند اگر چنین چیزی رقم بخورد قطعا تئاتر به پیشرفت می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز