معرفی کتاب؛

«روزی روزگاری در هالیوود» رمانی نوشته کارگردان محبوب سینما

۱۴۰۰/۰۵/۲۶ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۵۰۰
«روزی روزگاری در هالیوود» رمانی نوشته کارگردان محبوب سینما
رمان «روزی روزگاری در هالیوود» نوشته کوئینتین تارانتینو به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است.

به گزارش برنا، کوئِنتین جِروم تارانتینو کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است که برندهٔ جایزهٔ نخل طلایی بهترین کارگردان، هنرپیشه و همچنین برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامه‌نویس است. وی در ابتدای دههٔ ۹۰ با ساخت فیلم‌هایی با ساختار غیرخطی و پست مدرن و به تصویر کشیدن خشونت تصنعی، به شهرت رسید. او به تازگی اولین رمان را که به قلم خود نوشته است به چاپ رسانده و این رمان به زبان فارسی ترجمه شده است.

«روزی روزگاری در هالیوود»، درست در روز انتشارش ۲۹ ژوئن، رتبه اول پرفروش ترین کتاب «آمازون» را کسب کرد.

این کتاب با جلد شومیز کاغذی ۴۰۰ صفحه ای با همان داستانی که تارانتینو در فیلم ۲۰۱۹ خود ارائه داده، چاپ شده، فیلمی که با ۳۷۵ میلیون دلار فروش دومین اثر پرفروش کارنامه حرفه‌ای این کارگردان پس از فیلم «جانگوی زنجیر گسسته» با فروش ۴۲۶ میلیون دلاری، محسوب می‌شود و توانست ۱۰ نامزدی جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه غیراقتباسی را  بدست آورد و در نهایت جوایز «بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد» برای «برد پیت» و «بهترین طراحی تولید» برای «بارآبرا لینگ» و بازآفرینی «نانسی هی» در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس را کسب کند.

مزیت کتاب «روزی روزگاری در هالیوود» این است که تارانیتنو در آن جزییات بیشتری از زندگی «کلیف بوت» بدلکار که «برد پیت» در نسخه سینمایی این اثر نقش این شخصیت را بازی کرده، آورده شده و به شرح موضوع کشته شدن همسر کلیف بوت پرداخته شده است.

بخش‌هایی از کتاب:

ریک دالتون: روزگاری سریالی مشهور داشته، اما حالا دوران اوجش به پایان رسیده، در نقش های منفی تک قسمتی بازی می کند و از شدت غصه به نوشیدن روی آورده است. آیا تماس تلفنی از رم نجاتش می دهد؟ یا برعکس، کارش را یکسره می کند؟

کلیف بوث: بدل ریک و بدنام ترین مرد در تمام صحنه های فیلم برداری، چون تنها کسی است که می تواند آدم بکشد و قسر در برود...

چارلز منسون: مرد سابقه داری که یک مشت هیپی لش را دور خود جمع کرده و خیال می کند رهبر معنوی شان است، اما حاضر است همه شان را قربانی کند تا ستارۀ راک اند رول شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز