پیشتازی «مرد آزاد» رایان رینولدز در گیشه آمریکا

۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۰۸:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۰۷۱۰
پیشتازی «مرد آزاد» رایان رینولدز در گیشه آمریکا
کمدی «مرد آزاد» با بازی «رایان رینولدز» با فروشی فراتر از انتظار، گیشه آمریکای شمالی را فتح کرد.

به گزارش برنا، فیلم اکشن- کمدی مرد آزاد (Free Guy) با ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش در سه روز افتتاحیه، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا شد.   

در این فیلم که به مرز میان دنیای واقعی و مجازی می‌پردازد، یک ضدقهرمان با بازی رایان رینولدز ستاره معروف هالیوودی وجود دارد که وقتی می‌فهمد از کاراکترهای یک بازی ویدئویی است، تصمیم می‌گیرد کنترل سرنوشتش را به دست گیرد.

پیش‌بینی می‌شد فیلم مرد آزاد در سه روز اول اکران خود چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار فروش کند اما این فیلم با احتساب ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش بین‌المللی، در گیشه جهانی حدود ۵۱ میلیون دلار فروخت. موفقیت مرد آزاد در گیشه به حدی بود که به گفته رینولدز، شرکت فیلمسازی دیزنی را به فکر ساخت دنباله این فیلم انداخت.

دیوید اِی. گراس مدیر موسسه مشاوره فرنچایز اینترتیمنت ریسرچ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: در این شرایط دشوار که شیوع سویه دلتای ویروس کرونا تاثیر مخربی بر صنعت سینما داشته، این شروع خیلی خوبی برای فیلم مرد آزاد بود.

فیلم ترسناک نفس نکش ۲ درباره یک سرباز بازنشسته و نابینا که باید از آموزه‌های نظامی خود برای نجات دختری یتیم از دست یک گروه تبهکار استفاده کند، در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این آخر هفته در آمریکا رتبه دوم را از آن خود کرد. فیلم ماجراجویانه و خانوادگی گشت و گذر در جنگل از دیزنی هم در این سه روز ۹ میلیون دلار فروخت و سوم شد.

پس از فیلم جدید دواین جانسون و امیلی بلانت، فیلم بزرگداشت درباره زندگی خواننده‌ای به نام آرتا فرانکلین با ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش و فیلم ابرقهرمانی جوخه انتحار با ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

نظر شما