میزبانی خیابان‌های تهران از کاروان «نسل حسینی»/ برپایی سوگواری امام حسین و آرزوی سلامتی برای بیماران کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۱۱:۳۸:۴۷
کد خبر: ۱۲۲۰۸۲۳
میزبانی خیابان‌های تهران از کاروان «نسل حسینی»/ برپایی سوگواری امام حسین و آرزوی سلامتی برای بیماران کرونا
کاروان عزاداری «نسل حسینی» در دهه اول ماه محرم در سطح شهر تهران حرکت کرده و به نقاطی می‌رود که اهالی‌اش امکان شرکت در مراسمات حسینی را ندارند.

به گزارش برنا؛  همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کاروان عزاداری «نسل حسینی» به همت مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج در سطح شهر تهران حرکت کرده و به اجرای برنامه‌های سوگواری در نقاط مختلف شهر می‌پردازد.

تاکید رهبر انقلاب بر زنده نگه داشتن مراسمات عزاداری حسینی و از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در برگزاری برنامه‌ها در فضای بسته باعث شد تا این کاروان عزاداری سیار از ابتدای محرم امسال در تهران حرکت کرده و به نقاطی از شهر برود که امکان برگزاری مراسم سوگواری حسینی کمتر وجود دارد.

کاروان عزاداری «نسل حسینی» تاکنون در معابر و میدان‌های اصلی شهر تهران نظیر میدان فردوسی، فلکه سوم تهرانپارس و ... اجرای برنامه داشته و از امشب، همزمان با شب هشتم محرم به نقاطی می‌رود که اهالی آن امکان حضور در جلسه‌های عزاداری را ندارند.

حضور در مجاورت بیمارستان‌ها و آرزوی سلامتی برای همه هم‌وطنانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری بوده و امکان حضور در جلسه‌های عزاداری را ندارند، بخشی از برنامه حرکت کاروان عزاداری «نسل حسینی» است. امشب در شب هشتم محرم، این کاروان در مجاورت بیمارستان بقیه الله اجرای برنامه خواهد داشت تا کادر درمان همراه با بیماران عرض ارادتی به امام حسین علیه السلام داشته باشند.

اجرای سرودهای عاشورایی، روضه‌خوانی، ذکر مصیبت اهل بیت و شعرخوانی آیینی از جمله ویژه برنامه‌های این کاروان ماشینی است.

در زیر گزارش تصویری از حرکت کاروان «نسل حسینی» را می‌بینید:

index

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز