معرفی فیلم؛

«زوربای یونانی» اقتباسی سینمایی از رمان نیکوس کازانتزاکیس

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۸۸۶
«زوربای یونانی» اقتباسی سینمایی از رمان نیکوس کازانتزاکیس
«زوربای یونانی» فیلمی برگرفته از رمانی به همین نام نوشته نیکوس کازانتزاکیس و محصول سال ۱۹۶۴ میلادی است.

به گزارش برنا، «زوربای یونانی» بر اساس رمان پر آوازه کازانتزاکیس ساخته شده که برگردان آن به فیلم به اندازه خود رمان موفق نبود. معنای داستان در مسیر تأیید جنبه شاد زندگی تجلی می‌شود. اما ظاهراً شادی برای کاکویانیس که به ملودرام‌های تیره و تار علاقه دارد چیز دور از ذهنی است. با این همه «زوربای یونانی» شروع خوبی دارد. مرد انگلیسی که با نگرانی، زیر باران سیل آسا امیدوارانه در پی اموال خویش است، ملاقاتش با زوربای تنومند و رابطه متناقض آن دو کنجکاوی و علاقه را بر می‌انگیزد. بازی خوب کویین و موسیقی زیبای تئودوراکیس از نکته‌های قابل توجه این فیلم به شمار می‌آید.

آنتونی کوئین بازیگر مطرح سینما نقش اصلی فیلم سینمایی «زوربای یونانی» را بازی می‌کند و مایکل کوکویانیس کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد.

داستان فیلم:

«بازیل» (بیتس) نویسنده جوان انگلیسی عازم کرت است تا معدنی را که از پدر یونانی‌اش به ارث برده بازگشایی کند. او با «زوربا» (کویین) دهقان درشت جثه یونانی آشنا می‌شود و به عنوان آشپز و معدنچی استخدامش می‌کند. در دهکده‌ای در کرت آنان در هتلی اقامت می‌کنند که مدیرش «مادام هورتنس» (کدرووا) است، یک مادام فرانسوی پا به سن گذاشته که «زوربا» با او دوست می‌شود. در حین شروع به سازمان دهی کار در معدن، آنان با دیگر روستاییان ملاقات می‌کنند، از جمله بیوه جوانی (پاپاس) که در انزوا زندگی می‌کند، «ماوراندونی» (فونداس)، سبک روده روستا که مراقب ملک «بازیل» بوده است و پسرش «پاولو» (وُیاگیس)که دل باختهٔ بیوه است «زوربا» ناامید نشده است. او این حادثه را یک شوخی بزرگ می‌داند. سرخوشی او به «بازیل» هم سرایت می‌کند و هر دو در ساحل خالی می‌خندند و می رقصند

نظر شما