گرامیداشت آغاز هفته دولت و نگاهی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در "سرزمین من"

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۷:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۳۸۰۴
گرامیداشت آغاز هفته دولت و نگاهی به  بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در سرزمین من
در برنامه سرزمین من امروز دوم شهریور ماه به موضوعات مختلف از جمله هفته دولت و بررسی وزرای دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی پرداخته می شود.

به گزارش برنا؛ یکی  از بخش های مجله رادیویی "سرزمین من" سه شنبه ۲شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید اندرزگو در رویارویی با ماموران ساواک؛ به ایشان اختصاص دارد .

 سید علی اندرزگو (زاده ۱۳۱۸ - درگذشته ۲ شهریور ۱۳۵۷) از مبارزان مسلح مخالف حکومت پهلوی در خلال سال‌های ۱۳۴۲–۱۳۵۷ و عضو هیئت‌های موتلفه اسلامی بود که با گروه‌های مختلفی ارتباط داشت. وی از پرکارترین فعالان ضدرژیم پهلوی شناخته می‌شود

در جریان واقعه قیام ۱۵ خرداد از فعالان و از عاملان تظاهرات بود که همان شب با اهدای کتابی از سوی آیت الله خمینی مورد تقدیر واقع شد. پس از این واقعه، وی دستگیر شد و تحت بازداشت از سوی ساواک قرار گرفت.پس از مدتی اندرزگو از زندان آزاد شد و به شاخهٔ نظامی جمعیت هیئت‌‌های مؤتلفه اسلامی پیوست.

همچنین در بخش دیگر این برنامه به آغاز هفته دولت اشاره می شود.

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور نامگذاری شده است که در این برنامه گذری کوتاه بر چکونگی نامگذاری این روز می شود .

در بخش دیگر از مجله خبری "سرزمین من" با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت و گو می شود و‌دغدغه های جامعه فرهنگی و هنری نیز درخصوص وزرا بیان می شود.  

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۲:۴۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز