در رادیو فرهنگ؛

نقد فیلمنامه ی سریال "شرم" در «بوطیقا»

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۷:۵۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۳۸۱۰
نقد فیلمنامه ی سریال شرم در «بوطیقا»
فیلمنامه ی فیلم "شرم" نوشته سعید فرهادی در برنامه «بوطیقا» سه شنبه ۲ شهریور ماه نقد و بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش  محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه ها به  فیلم "شرم" اختصاص دارد. در این برنامه مهدی علی نقی پور؛ منتقد سینما که خود مشاور  فیلم نامه  این مجموعه تلویزیونی بوده آن را نقد و بررسی می کند.

سریال شرم، روایتگر داستان زندگی چند خانواده است که هر کدام از شخصیت‌های آن، گرفتاری‌های خاص خود را دارند که در نهایت گویی همه آنها با یک نخ تسبیح به هم وصل می‌شوند. این مجموعه توسط سعید فرهادی به نگارش درآمده که پیش از این سریال‌های پریا و تا ثریا، به قلم او جلوی دوربین رفته بود.

تا ثریا و پریا، هر دو داستانی زنانه داشتند و به نوعی دغدغه نویسنده را پیرامون زندگی زنان و معضلات آنها در جامعه را به تصویر می‌کشیدند. شرم نیز یک ملودرام اجتماعی است که فضایی تلخ و گزنده از نقد جامعه کنونی را نشان می‌دهد.

در برنامه امروز بوطیقا به نقد فیلم نامه "شرم" با حضور کارشناسی منتقد سینما؛ مهدی علی نقی پور، منتقد سینما ‌و کارشناس ارشد تولید سیما این فیلمنامه بررسی می شود.

گفتنی است ، کارشناسی امور نمایش در مرکز سیما فیلم (۱۳۹۲۱۳۸۶)، کارشناسی گروه فیلم و سریال شبکه سه (۱۳۹۴۱۳۹۳)، کارشناسی گروه فیلم و سریال شبکه ی یک (۱۴۰۰_۱۳۹۵)، عضو شورای فیلمنامه ی گروه فیلم و سریال شبکه ی پنج و همچنین ناظر کیفی و مشاور فیلمنامه ی سریال های در حاشیه ی ۱ ، شرم ، روزهای بهتر و افرا از جمله سوابق و فعالیت های مهدی علی نقی پور در زمینه سینما و نقد آثار تلویزیون و سینمایی است.

برنامه «بوطیقا» را ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز