بازرس سابق سازمان ملل میهمان برنامه «شبه قاره» است؛

افغانستان، ویتنام دومی برای امریکاست؟

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۷:۵۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۲۴۷۹۱
افغانستان، ویتنام دومی برای امریکاست؟
برنامه «شبه‌ قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس تی‌وی به شکست آمریکا در افغانستان و میراث ننگین این حضور ۲۰ساله می‌پردازد.

به گزارش برنا؛ «شبه قاره» در برنامه این هفته خود نگاهی دارد به میراث ننگین و فاجعه‌بار حضور آمریکا در افغانستان که به بهانه نابودی طالبان و با وجود صرف میلیاردها دلار نتیجه‌ای جز مرگ و ویرانی و آوارگی برای مردم این کشور نداشته است.

این برنامه همچنین ضمن ارزیابی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به عنوان بزرگترین شکست نظامی و استراتژیک ایالات متحده در یک قرن گذشته، از تحمیل هزینه‌های گزاف به مالیات‌دهندگان آمریکایی به بهانه جنگ با تروریسم سخن می‌گوید.

مارک اسلبودا تحلیلگر مسائل بین‌الملل از مسکو و اسکات ریتر بازرس سابق سازمان ملل متحد از نیویورک به عنوان میهمانان «شبه قاره» به بررسی ابعاد خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان می‌پردازند و نقش این کشور در آینده افغانستان را پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین مهدی بابا گل‌زاده مجری «شبه قاره» از کارشناسان برنامه می‌خواهد که تحلیل‌شان را درباره شباهت گرفتاری آمریکا در افغانستان با ویتنام ارائه دهند.

برنامه «شبه قاره» روز جمعه ساعت ۱۷ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه شنبه ساعت ۱۰:۰۰ و یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز