داریوش باباییان:

برای ذخیره بودجه و حمایت از سینماگران بهتر است فعلاً برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها را لغو کرد

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۸۹۶
برای ذخیره بودجه و حمایت از سینماگران بهتر است فعلاً برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها را لغو کرد
داریوش باباییان تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «مزاحم»، «بوی گندم» و «یک اصفهانی در بغداد» معتقد است در شرایط حاضر که سینما به واسطه شیوع ویروس کرونا در شرایط اقتصادی بدی قرار بهتر است برای ذخیره بودجه و حمایت از سینماگران بهتر است فعلاً برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها را لغو کرد.

داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل موسسه فرهنگی شکوفا فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: بیش از یک سال است که به واسطه شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم و این وضعیت همچنان در آینده هم دامه دارد و سینماگران و سینماداران به لحاظ اقتصادی به شدت متضرر شده‌اند.

باباییان خاطرنشان کرد: فیلمسازانی که پیش از شیوع کرونا بدون اطلاع از اینکه چنین معضلی قرار است به وجود آید فیلم ساختند همچنان نتوانسته‌اند فیلمشان را اکران کنند و زیان‌های اقتصادی بسیاری را متحمل شده‌اند. سازمان سینمایی باید با توجه به این وضعیت از این فیلم‌ها به شکل‌های مختلف از جمله خرید فیلم یا کمک‌های بلاعوض حمایت شود.

او افزود: اما فیلمسازانی که با اطلاع از وضعیت کرونا و تعطیلی سینماها و وضعیت بد اکران فیلم ساخته‌اند نباید در اولویت کمک باشند و جبران خسارت‌های وارد شده بر عهده دولت نیست. فیلمسازانی که پیش از شیوع کرونا فیلم ساخته‌اند امروز با افزایش قیمت‌ها و سرمایه‌ای که مدتی طولانی است راکد مانده قطعاً نیاز به کمک دارند و از نظر من باید در اولویت قرار بگیرند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پنجه در خاک» در پایان اظهاراتش گفت: سینماها نیز نیاز به کمک دارند. با فروش 5 یا 6 بلیت در هر سانس نمی‌توان چرخ اقتصاد یک سینما را پویا نگاه داشت. پیشنهاد من این است که مدیر جدید سازمان سینمایی جلوی برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و وام‌های بی دلیل را بگیرد و از بودجه آن‌ها برای حمایت از سینماگران استفاده کند. پس از گذراندن این دوران و حمایت‌های لازمی که صورت گرفت می‌توان به برگزاری این جشنواره‌ها ادامه داد اما در حال حاضر این کار در اولویت نیست.

نظر شما