در رادیو فرهنگ؛

پخش مستندی از «محمدعلی اسلامی ندوشن» در چراغداران

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۰:۴۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۲۶۶۴۸
پخش مستندی از «محمدعلی اسلامی ندوشن» در چراغداران
برنامه مستند «چراغداران »رادیو فرهنگ دوشنبه ۸ شهریورماه به روایت زندگی «محمدعلی اسلامی ندوشن » اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ در برنامه «چراغداران» که شرح کوتاهی از زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی کشورمان است امروز  بهروز رضوی بخش هایی از داستان زندگی «محمدعلی اسلامی ندوشن » را روایت می کند.

محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ در ندوشن یزد است. او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و استاد پیشین دانشگاه تهران که علاوه بر دروس حقوقی در حوزه ادبیات تطبیقی که واجد آثار ارزشمندی بود و به تدریس نقد ادبی و سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت.

اسلامی در دهه های اخیر بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش به صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه های گوناگون اعم ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

کتاب های  ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران، تأمّل‌ در حافظ، زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه، داستان‌ داستان‌ها، سرو سایه‌ فکن، ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه نامه‌ نامور، ایران را از یاد نبریم، به‌ دنبال‌سایه ‌همای، ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم، سخن‌ها را بشنویم، ایران‌ و تنهائیش، ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟ مرزهای‌ ناپیدا، شور زندگی‌ (وان گوگ)، روزها (سرگذشت – در چهار جلد)، باغ سبز عشق، ابر زمانه‌ و ابر زلف، افسانه افسون، دیدن‌ دگرآموز، شنیدن‌ دگرآموز، جام‌ جهان‌ بین، آواها و ایماها برخی از کتاب‌های دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن هستند

برنامه »چراغداران» را به تهیه کنندگی حسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی ساعت ۱۲:۴۰ روی موج‌اف ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز