«همین حوالی» منتشر شد

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۵:۴۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۶۸۹۲
«همین حوالی» منتشر شد
کتاب «همین حوالی» نوشته جومپا لاهیری و ترجمه راضیه خشنود به همت نشر ماهی منتشر شده است.

به گزارش برنا؛ کتاب «همین حوالی» نوشته جومپا لاهیری و ترجمه راضیه خشنود به همت نشر ماهی در نوبت چاپ اول تابستان 1400 منتشر شده است.

جومپا لاهیری با نام اصلی نیلانجانا سودشنا ۱۱ ژوئیه ۱۹۶۷ در لندن از پدر و مادری هندی متولد شد. وی در کالج برنارد، مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی، در دانشگاه بوستون در رشته‌های زبان انگلیسی، ادبیات خلاق و ادبیات تطبیقی فوق لیسانس و بعد هم در رشته مطالعات رنسانس مدرک دکترا گرفت.

از میان کتاب‌های جومپا لاهیری می‌توان به مجموعه داستان مترجم دردها اشاره کرد که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و سال بعد، جایزه ادبی پولیتزر را از آن خودش کرد.

خاک غریب (مجموعه داستان)، همنام (رمان) و گودی (رمان) هم از جمله کتاب‌های پرفروش او هستند. همنام در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و چند سال بعد در ساخت فیلمی به همین نام مورد اقتباس قرار گرفت.

عموم موضوعاتی که لاهیری در داستان‌هایش به آن‌ها می‌پردازد، مهاجرت است. خانواده‌هایی که از هند به لندن و آمریکا مهاجرت کرده‌اند و این مهاجرت، تفاوت فرهنگی، دغدغه‌های والدین، مسائلی که با آن روبه‌رو می‌شوند، اهمیت فرهنگ کشور مبدا و تاثیر آن در زندگی فرزندانشان و ... در کتاب‌ها و آثار او بازتابی گسترده دارند.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

«هر بار محیر پیرامونم تغییر می‌کند، غم بزرگی بر دلم می‌نشیند غمی بزرگ‌تر از اندوه ترک مکانی گره خورده با خاطرات تلخ و شیرین. این خودِ تغییر است که مرا برمی‌آشوبد. درست همچون وقتی که شیشه‌ای را تکان می‌دهی و مایع درونش تار و کدر می‌شود.

همین حوالی اولین رمانی است که جومپا لاهیری به ایتالیایی نوشته و خودش نیز آن را به انگلیسی ترجمه کرده است. روایتی از ارتباط یک زن با محیط پیرامونش، از آدم‌ها گرفته تا اشیا و مکان‌ها، حکایت وابستگی‌ها و گسستگی‌ها، حسرت‌ها و امیدها.» 

این رمان در قطع رقعی و جلد شومیز و در 144 صفحه منتشر شده است و با قیمت 32 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز