مریم کاظمی:

وزیر جدید با ریشه‌یابی و کارشناسی موثر، انصاف و عدالت مالی را در تئاتر برقرار کند

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۰۷:۴۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۲۷۱۱۲
وزیر جدید با ریشه‌یابی و کارشناسی موثر، انصاف و عدالت مالی را در تئاتر برقرار کند
مریم کاظمی با اشاره به قدمت طولانی معضلات اقتصادی در تئاتر تأکید کرد که وزیر جدید با ریشه‌یابی و کارشناسی موثر، می‌تواند انصاف و عدالت مالی را در تئاتر برقرار کند.

مریم کاظمی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره وضعیت اقتصاد تئاتر و اولویت‌هایی که برای رسیدگی به این مسئله در تئاتر ایران وجود دارد، گفت: بارها کلمه اقتصاد در 15 سال گذشته استفاده شده و آنچه به شغل ما مربوط است کلمات ترکیبی مثل اقتصاد تئاتر یا اقتصاد هنر را مشتق کرده است. 

کاظمی تصریح کرد: بخصوص در هجده ماه گذشته ترمیم یا بهبود اقتصاد را داروی عبور از بحران کرونا دانسته ایم. زیرا کلمه اقتصاد ما را به یاد پول می اندازد و پول به قدرت خرید و قدرت خرید به دستمزد و دستمزد به کار و کار به استخدام و استخدام به حقوق و حقوق به بودجه و بودجه به وزیر و وزیر به هیئت وزیران و هیئت وزیران به کمیسیون ها و کمیسیون ها به مجلس و مجلس به تصویب و تصویب به عمل. عمل در شرایط عادی و پشتیبانی در شرایط غیر عادی . این چرخه زیبای کار درست و منطقی و سالم و امید بخش است که تقریبا به رویا و خیال تبدیل شده است.

او افزود: حال این چرخه را به صورتی که واقعا هست تصویر می کنیم. اقتصاد به سمینار و گفتگو و نشست در مورد آن می انجامد. برای سمینارها پول لازم است . پول ها با تورم کم می آید. بنابراین به دلیل کمبود پول ناتمام می ماند.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: وقتی برای سمینارها و نشست ها پول نیست برای تولید و اجرا هم پول نیست. خودتان از هر کجا می توانید پول تهیه کنید و سالنهای ما را اجاره کنید و از گیشه پول در بیاورید  و برای خودتان کار ایجاد کنید . ما پول نداریم. کار به رانت و خودی و غیر خودی می انجامد و استخدام به قبول شرایط نابرابر می رسد.

کاظمی تصریح کرد: حقوق نداریم زیرا این کار تعریف نشده است و طبق قوانین کشوری جزو مشاغل ثبت شده نیست و هرچقدر توانستی بگیری به زرنگی خودت مربوط است. پس بودجه چه می شود. بودجه همیشه کم می آید. عده ای تصمیم می گیرند بودجه ها چگونه هزینه شود  و به بانک های هنری مثل صندق اعتباری هنر ، انجمن هنرهای نمایشی ، موسسه توسعه هنرهای معاصر دستور پرداخت داده می شود. ولی آیا تصمیمات درستی برای هزینه ها گرفته شده است؟

او در ادامه افزود: به معاون وزیر گزارش داده می شود که  بودجه کم است. معاون وزیر براساس گزارش در شورای معاونین مطرح می کند . به استحضار وزیر می رسد و وزیر بر اساس گزارش در هیئت دولت مطرح می کند. بله ..... می توان حدس زد بودجه می تواند اضافه شود ولی آیا کار و پول و قدرت خرید و معیشت و بیمه بیکاری و متعاقب آن اقتصاد حل شده است؟ خیر.

کاظمی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: این چرخه سال هاست تکرار می شود. من از وزیر جدید انتظار دارم به درون گزارش و مکتوبات روتین  رخنه کند و با ریشه یابی و کارشناسی موثر در لابلای این چرخه جستجو کند و نقاط معیوب را کور کند . مهم برقراری انصاف و عدالت مالی است. من از وزیر جدید می خواهم شرایطی فراهم کند تا نظارت کافی برای رسیدن به این ایده آل باشد که هر گونه پول و بودجه و ساختمان و امکانات هنری متعلق به همه کسانی است که در این رشته فعالیت می کنند و اعتماد به آینده شغلی اشان ندارند. کسانی که ممکن است معروف یا ناشناخته ، کارکشته یا تازه کار ، کم تجربه یا با تجربه باشند. امکانات متعلق به همه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز