ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای مرجعیت فرهنگی این وزارتخانه است

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۵۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۷۱۷۴
ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای مرجعیت فرهنگی این وزارتخانه است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماموریت اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای مرجعیت فرهنگی در تصمیم گیری‌ها و اولویت‌های دولت است.

به گزارش برنا، محمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰ در سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بنا به توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، اقدام مهم ما در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت فرهنگی ایجاد تحولات اساسی و ساختاری است.

وی ادامه داد: سرلوحه تحولات ساختاری تقویت مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نه از حیث ساختاری بلکه از حیث ماموریتی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مأموریت‌های فرهنگی باید در تمامی اولویت‌های کاری دولت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های بزرگ نیازمند پیوست فرهنگی است، تصریح کرد: این مهم در سند مهندسی فرهنگی مصوب شده اما تاکنون به نحو مطلوبی پیشرفت نداشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه باید از اهالی فرهنگ و هنر در راستای آسیب‌های کرونا حمایت شود، گفت: در حال حاضر اکثر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور دچار تعطیلی و رخوت شده از این رو برنامه دولت حمایت از جریان فرهنگی در برابر کرونا است.

وی افزود: بسته حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در حال تدوین است و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه با توافقاتی که با وزارت بهداشت صورت گرفته بود از امروز حدود ۸۰ هزار از اهالی فرهنگ و هنر در اولویت واکسن قرار گرفتند که این کار مقدمه‌ای برای از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ابراز امیدواری کرد: در فضایی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را رونق ببخشیم و به وضعیت مطلوب دست یابیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: معتقدیم حوزه فرهنگی و هنری قلمرو وسیعی در کشور داشته و بخش‌های متنوعی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: نگاه دولت به حوزه فرهنگ نگاه عام است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنر باید از موضوع سیاست جدا شود نه به معنای نگاه سیاسی بلکه به معنای بازی‌ها و گروه‌های سیاسی.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه فاخریست و پشت سر انقلاب، نظام و ولایت است اما نباید وارد قطب بندی‌ها و جریان سازی‌های کاذب بشویم و این نگاه نباید در حوزه فرهنگ و هنر حاکم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز