امید نعمتی:

وضعیت به همین شکل باشد، موسیقی اصیل از بین می‌رود

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۲۲۱
وضعیت به همین شکل باشد، موسیقی اصیل از بین می‌رود
امید نعمتی با اشاره به مشکلات اقتصادی فراوانی که در عرصه موسیقی کشور وجود دارد، تأکید کرد که با ادامه این روند قطعاً در سال‌های آینده موسیقی سنتی از بین خواهد رفت.

امید نعمتی خواننده و آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: امروز ما چیزی با عنوان اقتصاد موسیقی نداریم و فکر می‌کنم به واسطه کرونا موسیقی که هیچوقت اقتصاد قدرتمندی نداشته، دیگر هیچ نشانی از اقتصاد در خود ندارد.

نعمتی خاطرنشان کرد: در عرصه موسیقی شاید موسیقی پاپ باشد که تا حدی توانسته حیات اقتصادی خود را حفظ کند وگرنه به طور کل هیچ نشانی از اقتصاد در موسیقی ما وجود ندارد.

او افزود: در همه جای دنیا جوانترها در عرصه موسیقی ظهور می‌کنند و مخاطبان بسیاری دارند اما ما سال‌هاست که هیچ جوانی نداریم که در عرصه موسیقی به عنوان چهره و نامی آشنا ظهور کرده باشد. امروز زمانی است که باید شاهد رشد و شکوفایی دهه هفتادی‌ها باشیم اما در کشور ما اصلاً اینگونه نیست و زمینه رشد و شکوفایی برای جوانان وجود ندارد و کرونا وضعیت را به مراتب بدتر کرد.

این خواننده در ادامه تأکید کرد: من فکر می‌کنم موسیقی که تولید می‌شود به عزم و اراده مدیرانی مربوط می‌شود که در این بخش فعالیت می‌کنند. اگر تمرکز مدیران روی موسیقی جدی‌تر، عمیق‌تر و به طور کل با ارزش‌تر باشد قطعاً هنر موسیقی رشد خواهد کرد. موسیقی یک علم است و ما در دانشگاه‌ها رشته‌های تخصصی در این زمینه داریم اما طبیعتاً برای داشتن موسیقی جدی‌تر نیاز به عزم و اراده جدی مدیران در این زمینه داریم. در همه جای دنیا رشد موسیقی به همین مسائل مربوط است و دولت‌ها کمک می‌کنند و از حیات موسیقی کلاسیک و یا سنتی خود صیانت می‌کنند اما در کشور ما این حمایت وجود ندارد و به نظر من اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد قطعاً موسیقی سنتی از بین می‌رود.

این خواننده در ادامه گفت: خواننده‌های موسیقی سنتی امروز به دلیل نداشتن مخاطب و نبود بازار مناسب در این عرصه مجبور هستند که به عرصه موسیقی پاپ بیایند تا دیده شوند اما در همه جای دنیا دولت‌ها با طرح‌های مختلف حمایتی مثل برگزاری فستیوال‌های مختلف از موسیقی اصیل خود حمایت می‌کنند. برای حفظ موسیقی سنتی نیاز باید علاقه‌ای در این زمینه در مدیران وجود داشته باشد و نیاز به فردی داریم که برای این گونه موسیقی دل بسوزاند و موسیقی فرهنگی دغدغه‌اش باشد.

نعمتی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: اگر مدیر جدیدی که وارد این عرصه می‌شود این صداهای ناهنجار باعث اذیت و آزارش شود قطعاً به فکر تغییر وضعیت خواهد افتاد. امیدوارم اینگونه باشد و مدیریت جدید به سمت حفظ جایگاه واقعی موسیقی برود و ارزش‌های این هنر حفظ شده و به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز