اوکراین بازنده نورداستریم -۲ شد

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۴:۳۶:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۷۳۳۰
اوکراین بازنده نورداستریم -۲ شد
خط لوله نورداستریم- 2 با وجود فشار‌های آمریکا، با دور زدن خاک اوکراین در عمق دریا، آلمان را به منابع گاز روسیه متصل می‌کند.

به گزارش برنا، تصمیم برای ساختن خط لوله گازی «نورد استریم-2» در سال 2015 و پس از روی کارآمدن دولت غربگرا در کی‌یف، پایتخت اکراین اتخاذ شد. با بهره‌برداری از این طرح، اوکراین سالانه یک و نیم میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از ترانزیت گاز به اروپا را از دست خواهد داد.

پروفسور ریابسف گنادی Professor Riabtsev Gennadi عضو شورای کارشناسان وزارت انرژی اوکراین در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در کی‌یف گفت، در توافق بر سر ساخت خط لوله نورداستریم- 2 بین آلمان و آمریکا منافع کشورهای دیگر به‌حساب نیامده است.

وی تصریح کرد، لهستان غیرمستقیم میلیون‌ها دلار از درآمدهای ترانزیت خود را از دست داده و اوکراین هم پس از پایان قرارداد ترانزیت در سال 2024 نیمی از درآمدهای ترانزیت گاز روسیه به اروپا را از دست خواهد داد.

عضو شورای کارشناسان وزارت انرژی اوکراین اظهار کرد، کشورها در هر توافقی منافع خود را در نظر می‌گیرند و وقتی منافعی در کار باشد، ارزش‌های دموکراتیک، تعهد درقبال کشورهای دیگر و همبستگی سیاسی که غربی‌ها از آن سخن می‌گویند، به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

خبرگزاری ایران پرس مشروح و تصاویر این گفتگو را به آدرس https://farsi.iranpress.com/europe-i202570 در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز