در رادیو فرهنگ؛

بررسی جوانب فرهنگی انصراف بخشی از داوطلبان ورود به دانشگاه در «نقد امروز»

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۰۷:۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۷۴۹۸
بررسی جوانب فرهنگی انصراف بخشی از داوطلبان ورود به دانشگاه در «نقد امروز»
برنامه «نقد امروز» رادیو فرهنگ چهار شنبه ۱۰ شهریور ماه به موضوع بررسی جوانب فرهنگی و اجتماعی انصراف ۵۲ درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛  در برنامه «نقد امروز»رادیو فرهنگ، امروز بررسی جوانب فرهنگی و اجتماعی انصراف ۵۲ درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه با حضور دکتر مسعود فکری؛ مدیرکل دفتر سیاستگزاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، دکتر محمد روزبهانی؛ جامعه شناس و دکتر حاجی پور؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی، بررسی می شود .

درحالی‌که تصور عمومی و غالب جامعه این است که رقابت سنگینی برای تصاحب صندلی دانشگاه‌ها در ایران وجود دارد و اغلب داوطلبان در صف ورود به آموزش عالی هستند، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد ۵۲ درصد داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۰ که مجاز به انتخاب رشته شده بودند، از این کار صرف‌نظر کردند و عطای ورود به دانشگاه را به لقایش بخشیدند.

لازمه تحلیل روند کاهشی اشتیاق به انتخاب‌ رشته در کنکور سراسری، دست‌گذاشتن روی علت‌های نوپدید است وگرنه اشاره به ‌علت‌هایی که همیشه وجود داشته و به‌خاطر آنها بخشی از داوطلبان دست از انتخاب‌رشته کشیده‌اند، کمکی به تحلیل علل کاهش رغبت به انتخاب ‌رشته توسط افراد مجاز نمی‌کندبه همین منظور جنبه های اجتماعی و فرهنگی این مساله در برنامه « نقد امروز» بررسی می شود.

برنامه «نقد امروز» کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی فرهنگ که ساعت۱۱:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز