بررسی حضور چهره های سرشناس در مقام مجری؛

مجریان و سلبریتی هایی که به حرفه های دیگر رو آورده اند به دلیل تعویض و شاخه به شاخه شدن متضرر می شوند

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۰۰:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۰۹۱
مجریان و سلبریتی هایی که به حرفه های دیگر رو آورده اند به دلیل تعویض و شاخه به شاخه شدن متضرر می شوند
در سال های اخیر چه در تلویزیون و چه در پلتفرم هایی که تولید آثار ترکیبی در راس برنامه های آن ها قرار گرفته است شاهد حضور چهره های سرشناسی از عالم هنر، ورزش و... هستیم که حالا در مقام مجری توانمندی شان را محک می زنند. واقعیت این است که اجرای برنامه تلویزیونی یا مسابقه هر پلتفرم نمایشی قطعا یک اتفاق تخصصی است که نمی توان تنها بر اساس شهرت و محبوبیت این مقوله مهم را به هر کسی سپرد. تجربه نشان داده است که بسیاری از کاربلدان و ستاره های بازیگری در سینما در مقام مجری حضوری متوسط هم نداشته اند به همین دلیل در گفت و گو با کارشناسان حوزه اجرا و البته هنرمندان از دیگر فضای هنری موضوع را بررسی می کنیم.

محمد نظری درباره چند و چون کار مجری گری و اینکه آیا ورود افراد سلبریتی از جمله خواننده، فوتبالیست و ورزشکار به حوزه اجرا درست است یا غلط به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت:من به شدت موافق تخصصی کار کردن هستم و برای اینکه شاعبه ای ایجاد نشود و سو تفاهمی به وجود نیاید نمی خواهم فقط در مورد سلبریتی هایی که به عرصه اجرا وارد شده اند بگویم بلکه می خواهم در خصوص مجریانی که به عرصه ی بازیگری و خوانندگی وارد شدند هم حرف بزنم به نظر من این تداخل در عملکرد باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد. ما مجریان به نامی را داشتیم که به عرصه بازیگری وارد شدند، خوانندگی کردند و برای تیزر ها خواندند و اکنون از آن ها هیچ نامی نیست.

متاسفانه مدیران رسانه در یک مقطع و با یک باور غلط و نا آگاهانه حجم قابل توجهی از بازیگران سینمایی را به عرصه اجرا وارد کردند راستش مخاطب یک فرد متخصص در عرصه رسانه نیست و متوجه نمی شود که یک بازیگر برای گفتن یک پلاتوی یک دقیقه ای 50 بار فیلمبرداری را کات می دهد و یک پلاتو را با 10 منتاژ ضبط می کنند تا بتوانند یک آیتم کوتاه یک دقیقه ای را روی آنتن اجرا کنند.

حضور این بازیگران در عرصه اجرا ممکن بود در تایم کوتاه مدتی خوشایند باشد اما در دراز مدت هیچ کدام از آن ها با وجود اینکه ادعا می کردند چراغ تلویزیون را روشن نگه داشتند نتوانستند  ماندگار شوند.

او ادامه داد: در این چند ماه گذشته ورود تعدادی از خوانندگان به این عرصه دقیقا حکایت مشابه حضور بازیگران در عرصه اجرا را دارد.

همان طور که من نمی توانم یک بازیگر خوب شوم مطمئنا یک بازیگر هم نمی تواند تبدیل به یک مجری خوب شود چرا که این ها هر کدام ظرفیت های جداگانه ای است که دانش جداگانه ای را به همراه دارد. یک مجری برای گفت و گو در یک برنامه اجتماعی نیاز به سطح بالای معلومات عمومی دارد.

او افزود: ما در اجرا همه را یکسان نمی دانیم به طور مثال دوغ و دوشاب را یکسان نمی دانیم به همین دلیل در عرصه اجرا از بین 10 مجری ممکن است با 4 نفر از آن ها ارتباط خوب بر قرار  کنیم برای اینکه باور داریم که آن مجری درک و فهم بالایی دارد و به موقع سکوت می کند و درست و سوالات خوبی می پرسد و خیلی خوب می تواند حق مطلب را ادا کند.

اگر تصور کنیم یک بازیگر فقط به صرف اینکه چهره است قصد دارد به تلویزیون بیاید و در مورد یک موضوع اجتماعی صحبت کند مسلما نمی تواند موفق باشد و آن ارزش و جایگاهی که تصویر او دارد شاید برای یک برنامه کوتاه مدت یک ماهه یا دو ماهه در یک برنامه تلویزیونی جاذب باشد اما در دراز مدت نمی تواند ابزاری برای موفقیت او به حساب بیاید.

دکتر نظری در این خصوص که هنرمندان شاخه های مختلف عرصه هنر که به راحتی وارد اجرا می شوند چقدر امکان دارد در این مسیر موفق باشند بیان کرد: من با استثنا ها کاری ندارم ممکن است یک مجری وارد عرصه بازیگری شود و بعد به این نتیجه برسد که می تواند نسبت به مجری گری بازیگر بهتری باشد به عنوان مثال شهاب حسینی مجری یک برنامه تلویزیونی به نام اکسیژن بود اما او در عرصه بازیگری بسیار موفق تر از عرصه اجرا بود. می خواهم بدانم چند نفر از بازیگرانی که به عرصه اجرا آمدند ماندگار شدند آیا اصلا دیده می شوند؟؟؟ خیر! خیلی زود حذف می شوند.  در دراز مدت مجریان یا سلبریتی هایی که به عرصه اجرا و بازیگری قدم گذاشته اند به دلیل اینکه  از این شاخه به آن شاخه پریدند متضرر شده اند یا خواهند شد.

نظر شما