معرفی فیلم هفته؛

«دسپرادو» قصه نوازنده‌ای دوره‌گرد در دنیای تبهکاران

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۳۷۰
«دسپرادو» قصه نوازنده‌ای دوره‌گرد در دنیای تبهکاران
«دسپرادو» یا «ازجان‌گذشته» فیلمی به کارگردانی رابرت رودریگز محصول ۱۹۹۵ است.

به گزارش برنا، فیلم «دسپرادو» پس از اکران و به سرعت علاقه‌مندان زیادی را مجذوب خود کرد.

بازیگر نقش اول فیلم بازیگر اسپانیایی هالیوود بنام آنتونیو باندراس است. این فیلم دومین قسمت از سه‌گانه مکزیک (این سه‌گانه با نام‌های سه‌گانه ماریاچی و سه‌گانه دسپرادو نیز منتشر شده‌است) است. در قسمت اول این سه‌گانه کارلوس گالاردو نقش ال ماریاچی را بازی می‌کرد اما در فیلم دسپرادو این نقش به آنتونیو باندراس داده شد. به کارلوس گالاردو نیز در این فیلم نقش کوتاه کامپا داده شد. از دیگر بازیگران آن می‌توان به آنتونیو باندراس، استیو بوشمی، سلما هایک، کارلوس گومز و کوئنتین تارانتینو اشاره کرد.

نکته جالب توجه درباره سه‌گانه ماریاچی این است که کوئنتین تارانتینو دوست رابرت رودریگز به او پیشنهاد داد سری فیلم‌هایی مانند سه‌گانه دلار بسازد. سه‌گانه دلار سری فیلم‌های وسترن اسپاگتی ای بودند که توسط سرجیو لئونه ساخته شده بودند.این فیلم‌ها به ترتیب یک مشت دلار و به خاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت نام داشتند.رودریگز این پیشنهاد را پذیرفت و شروع به ساختن سه‌گانه خود کرد.فیلم روزی روزگاری در مکزیک نیز شباهت زیادی به فیلم‌های وسترن اسپاگتی دارد.در هر قسمت از این سه‌گانه٫ال ماریاچی با افراد جدیدی سر و کار دارد و نقش کاراکترهای فیلم قبلی کمرنگ تر می‌شود.

در خلاصه داستانی که درباره این فیلم منتشر شده است، می‌خوانیم: «نوازنده ی دوره گردی معروف به «ماریاچی» (باندراس)، به قصد انتقام پا به دنیای تبهکاران مرز امریکا و مکزیک می گذراد؛ قلمرو آخرین سلطان مواد مخدر مکزیک به نام بوچو».

نظر شما