۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود؛

آیین گرامیداشت دکتر مهدی محقق در برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۰۸:۲۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۹۶۴۵
آیین گرامیداشت دکتر مهدی محقق در برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ
آیین گرامیداشت دکتر مهدی محقق در برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ، از سه شنبه ۱۶ شهریورماه در رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ماه ۱۴۰۰ در رادیو ادامه خواهد داشت.

به گزارش برنا؛ سید محمد حسینی باغسنگانی از گشوده شدن پرونده گرامیداشت استاد مهدی محقق در رادیو فرهنگ خبر داد.

نام دکتر مهدی محقق با ادب و پژوهش ادبی قرن اخیر گره خورده است از همین رو بناست به مدت سه ماه میهمان برنامه قدیمی «فرزانگان فرهنگ» در رادیو فرهنگ باشد تا دوستان و خانواده و شاگردان و اهل تحقیق و پژوهش از مهدی محقق این استاد دانشگاه های معتبری چون دانشگاه مک گیل و دانشگاه تهران باشد و در این برنامه از خودو زندگی و آثارش بگویید .

مولف و تهیه کننده این مجموعه برنامه محمدحسینی باغسنگانی گفت: در این مجموعه برنامه، مهمانانی از کشورهای مختلف حضور خواهند یافت که به تک‌نگاری شخصیت ادبی و فرهنگی دکتر محقق می‌پردازد، می‌کوشد از زوایای مختلف زندگی،  خدمات فرهنگی و آثار دکتر مهدی محقق را مورد بحث و واکاوی قرار دهد.

تهیه کننده برنامه درباره زمان این برنامه نیز گفت: مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در آیین گرامیداشت استاد دکتر مهدی محقق با حضور و همراهی این شخصیت‌ها از روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۱۶:۳۰دقیقه از رادیو فرهنگ آغاز خواهد شد.

وی در خصوص مهمانان این برنامه گفت :نوش آفرین انصاری همسر گرامی استاد محقق؛ ایرج پارسی‌نژاد، بهاء‌الدین خرمشاهی، محمدرضا شفیعی کدکنی، اصغر دادبه ، احمد تمیم داری، فریبا افکاری، محمدجعفر یاحقی، احمد مهدوی دامغانی استاد دانشگاه هاروارد و از همراهان نزدیک دکتر محقق،اکبر ایرانی، علی اشرف صادقی، عبدالله انوار، جمشید کیانفر، مهدی نوریان استاد دانشگاه اصفهان، احمد سمیعی گیلانی، رضا داوری اردکانی، محمد روشن، سید حسین نصر، تقی پورنامداریان، علی موسوی گرکارودی، کامران فانی، حسن انوری، سید محمد ترابی، توفیق سبحانی ، مهدخت معین دختر محمد معین و سید علی آل داوود، محمد رضا راشد محصل، ریکاردو زیپولی از ایتالیا؛  چندرشیکهر و  احمد اخلاق آهن؛  شریف حسین قاسمی ، و قمر غفار از هندوستان؛ حسن چفتجی از ترکیه، و تنی چند از نامداران حوزه پژوهش ادبی در این برنامه از دکتر مهدی محقق می گویند.

مهدی محقق؛ نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی، استاد دانشگاه تهران است. از خاندان محقق دامغان است و در شهر مشهد به‌دنیا آمد و دارای مدرک دکتری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران و دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. دکتر محقق بنیان‌گذار دائرةالمعارف تشیع و عضو هیئت امنای بنیاد دائرةالمعارف اسلامی و رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران ـ دانشگاه مک‌گیل و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

مجموعه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» برنامه‌ای است که به معرفی و بررسی زندگی بزرگان فرهنگ و ادب اختصاص دارد و در این سری از برنامه زندگی علمی ادبی و پژوهشی دکتر مهدی محقق در گفت‌وگو با خانواده و نزدیکان و شاگردان ایشان مورد ارزیابی وکنکاش قرار می‌گیرد.

آیین گرامیداشت دکتر مهدی محقق در برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ، از سه شنبه ۱۶ شهروماه در رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ماه ۱۴۰۰ در رادیو ادامه خواهد داشت.

اجرای متن برنامه فرزانگان فرهنگ سال‌هاست که بر عهده بهروز رضوی است و تهیه و تالیف این گنجینه پژوهشی را محمد حسینی باغسنگانی برعهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو فرهنگ دنبال کنند همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است. برنامه فرزانگان فرهنگ  بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز