چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

بازگشت روزگار غریب/سفره «زخم کاری» جمع می شود/آناهیتا درگاهی و بابک حمیدیان درگیر کرونا/«جنگ جهانی سوم» با هومن سیدی/سریال «افرا» و داستانی تکراری اما جذاب

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۸۷۵
بازگشت روزگار غریب/سفره «زخم کاری» جمع می شود/آناهیتا درگاهی و بابک حمیدیان درگیر کرونا/«جنگ جهانی سوم» با هومن سیدی/سریال «افرا» و داستانی تکراری اما جذاب
در هفته ای که گذشت خبر درگیری بابک حمیدیان و آناهیتا درگاهی به کرونا و باز شدن مجدد پرونده گزارش «یک جشن» ابراهیم حاتمی کیا و البته سریال پر مخاطب «افرا» در راس اخبار بود.

جانشین هفته؛ بانیپال شومون به جای امیر آقایی

تصویربرداری سریال «نوارزرد2» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت 3 ماه است در سکوت خبری در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون 30 درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

فصل اول سریال «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی؛ پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد. داستان «نوارزرد» زندگی سرگرد کاوه کیهان با بازی امیر آقایی را روایت می کرد و دیگر بازیگرانی همچون مرحوم سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فصل اول سریال «نوارزرد» با اقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و به همین علت تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته شد.

فصل دوم سریال «نوارزرد» مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌داردر هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی؛ جنایی را راویت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند. تصویربرداری سریال «نوارزرد2» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت 3 ماه است در سکوت خبری  در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون 30 درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

بازیگر نقش اصلی این سریال در فصل دوم را بانیپال شومون بازی می کند ودیگر بازیگرانی که تا کنون حضور آنها قطعی شده عبارتند از: محمود پاک نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، حسام محمودی، امیرحسین صدیق، ایوب آقاخانی، ستاره قطبی، آذین احرامی و ... برخی از بازیگران سریال هستند که در فصل دوم «نوارزرد» به ایفای نقش می‌پردازند.

index

فروزش هفته؛ خانواده فروزش در سریال افرا

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی این رو زها روی آنتن شبکه یک سیما است و خانواده فروزش با بازی مهدی سلطانی و روزبه حصاری در نقش پدر و پسر ویژگی های متفاوتی را در نوع کاراکتر و روانشناسی شخصیت در برخورد با دیگران به تصویر می کشند.

این سریال این روز ها مورد توجه مخاطب قرار گرفته و نکته جالب اینکه چالش های بین شخصیت ها در تمام لحظات قصه نقطه عطف مجموعه «افرا» است که به زودی به آن می پردازیم.

سریال+افرا+(2)

اطلاع رسانی هفته؛ جواد خیابانی

جواد خیابانی در غم از دست دادن خواهرش داغدار شد.

جالب اینکه جواد خیابانی که گزارشگر بازی انجام نشده برزیل و آرژانتین بود در لحظات آغازین برنامه در خصوص عدم برگزاری مراسم برای خواهرش اطلاع رسانی مفصلی کرد تا از فرصت گزارش این مسابقه نهایت استفاده را ببرد.

خبرگزاری برنا به او و خانواده داغدارش تسلیت می گوید و آرزوی صبر دارد.

جواد+خیابانی

سریال ویژه هفته؛ روزگار قریب

سریال خاطره‌انگیز «روزگار قریب» از این هفته مهمان آی‌فیلمی‌ها در سراسر کشور شد.

سریال «روزگار قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد و به زندگی دکتر قریب در کنار حوادث آن دوران پرداخت. این سریال از قاب کانال فارسی بازپخش می‌شود.

در این اثر ماندگار، زندگی دکتر محمد قریب از سال ۱۲۵۹ هم‌زمان با شروع تحصیلات ابتدایی‌اش تا مرگ وی در سال ۱۳۵۳ روایت می‌شود که هم‌زمان است با وقایع خاص و حساس تاریخی مثل کودتای رضاخان، قحطی تهران در زمان جنگ جهانی دوم، حضور متفقین در ایران و وقایعی نظیر ۳۰تیر۱۳۳۲.

دکتر قریب ازجمله پزشکانی بود که به‌عنوان پایه‌گذار طب اطفال در کشور شناخته می‌شوند؛ به‌همین منظور در این سریال سعی شده روایت زندگی‌نامه دکتر قریب در بیمارستانی که وی در آنجا بستری بود، به نمایش گذاشته شود.

مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، شهاب کسرایی، کاوه آهنگر، پرهام کرمی، آفرین عبیسی، مهران رجبی، رضا بابک، محمود بنفشه خواه، فرحناز منافی ظاهر، سپیده ذاکری، مهدی فرخ سیر، مهدی فریمان، سیامک قماشی و اعظم فرهاد در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند.

«روزگار قریب» هر شب ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد بازپخش آن خواهد بود.

1484380432-parsnaz-com

خداحافظی هفته؛ «زخم کاری»

قسمت پایانی سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان فردا جمعه در پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد و سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی جایگزین «زخم کاری» خواهد شد.

 با اتمام سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که هفته آینده قسمت پایانی‌اش پخش خواهد شد، شنیده می‌شود مجموعه «جیران» به کارگردانی حسن فتحی جایگزین این اثر خواهد بود.

جیران یک مجموعهٔ نمایش خانگی در حال ساخت به کارگردانی حسن فتحی است. این سریال درباره زندگی جیران، همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه است. تهیه‌کنندهٔ این سریال اسماعیل عفیفه است.

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه-تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس.»

Zakhm-9

کرونایی های هفته؛ آناهیتا درگاهی و بابک حمیدیان

بابک حمیدیان و آناهیتا درگاهی بازیگران سینما و تئاتر ایران هفته گذشته به دلیل ابتلا به بیمارى کرونا و درگیری ریه در یکى از بیمارستانهاى تهران بسترى شدند.

خبرگزاری برای این دو هنرمند آرزوی سلامتی دارد.

آناهیتادرگاهی

بابک حمیدیان

تلاش مجدد هفته؛ فیلم گزارش یک جشن ابراهیم حاتمی کیا

هفته گذشته تهیه‌کننده «گزارش یک جشن» دوباره برای فیلم حاتمی‌کیا درخواست مجوز اکران داد.

 ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر پرونده فیلم توقیفی «گزارش یک جشن» را باز کرده و برای نمایش آن در سینماها درخواست پروانه نمایش داد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۸۹ تنها اثر اکران‌نشده حاتمی‌کیاست که پس از نمایش در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توقیف شد و هیچ‌گاه در سینماها به نمایش عمومی درنیامد.

علت توقیف این فیلم، اشاراتی است که به حوادث سال ۸۸ دارد.

محمد پیرهادی تهیه‌کننده «گزارش یک جشن» ۱۳ مردادماه مدارک فیلم را برای ثبت درخواست پروانه نمایش آن، تکمیل کرده است. تقارن این تاریخ با آغاز به کار سیدابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری، جالب توجه است و می توان آن را چالشی جدی برای سازمان سینمایی در دوره وزارت محمدمهدی اسماعیلی دانست.

رضا کیانیان، مریلا زارعی، رویا تیموریان، طناز طباطبایی، داریوش ارجمند، شبنم مقدمی، بهروز شعیبی، اصغر نقی‌زاده و سیامک صفری از بازیگران این فیلم هستند.

unnamed

جنگ هفته؛ جنگ جهانی سوم برای هومن سیدی

در حالی که پیش تولید فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» جدیدترین پروژه هومن سیدی در سینما از تیرماه آغاز شده بود، با صدور پروانه ساخت این اثر از سوی سازمان سینمایی، این پروژه به زودی جلوی دوربین می رود. سیدی در این فیلم هم نویسنده، کارگردان و تهیه کننده است.

در حالی که پیش تولید فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» جدیدترین پروژه هومن سیدی در سینما از تیرماه آغاز شده بود، با صدور پروانه ساخت این اثر از سوی سازمان سینمایی، این پروژه به زودی جلوی دوربین می رود. سیدی در این فیلم هم نویسنده، کارگردان و تهیه کننده است.

پیش از این حضور محسن تنابنده به عنوان اولین بازیگر این فیلم سینمایی قطعی شده بود.

به نظر می رسد هومن سیدی پس از ۲ سال با «جنگ جهانی سوم» به جشنواره ملی فیلم فجر می آید. هومن سیدی سال ۱۳۹۶ با «مغزهای کوچک زنگ زده» در این جشنواره حضور داشت.

هومن سیدی چندی پیش از ایفای نقش در سریال «شاخ آفریقا» انصراف داد و دلیل آن را ساخت فیلم جدیدش اعلام کرد.

65585398-f36b-4f9a-a6f6-98b422d9448d

بازگشت هفته؛ مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی امشب با فیلم سینمایی «ضیافت» به تلویزیون باز می گردد تا جای خالی اش بعد از سال ها با این فیلم ماندگار پر شود.

 در خلاصه داستان «ضیافت» می خوانیم؛

هفت رفیق در جوانی و پیش از انقلاب با هم قرار می‌گذارند تا چند سال بعد دوباره همدیگر را ملاقات کنند در رستوران اما یکی از آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شود که نمی‌تواند خود را به قرار برساند….

در این فیلم بازیگرانی چون:  فریبرز عرب‌نیا، پارسا پیروزفر، حسن جوهرچی، رامین پرچمی، مهدی خیامی، بهزاد خداویسی، جلال پیشوائیان، اکبر معززی و.... .

مسعود کیمیایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز