علی قوی‌تن:

با راه‌اندازی پلتفرم‌های اینترنتی متعدد باید جلوی انحصار موجود گرفته شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۹۰۴
با راه‌اندازی پلتفرم‌های اینترنتی متعدد باید جلوی انحصار موجود گرفته شود
علی قوی‌تن کارگردان فیلم‌های سینمایی «سرود تولد»، «نسکافه داغ داغ» و «بازگشت» با اشاره به اهمیت رونق دادن به اکران آنلاین در شرایط حاضر تأکید کرد که وزارت ارشاد با ارائه مجوز راه‌اندازی پلتفرم‌های اینترنتی متعدد می‌تواند جلوی انحصار موجود در این عرصه را بگیرد.

علی قوی‌تن کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: از نظر من آنچه که امروز برای بهبودی وضعیت سینما باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد و در اولویت باشد مقوله پخش فیلم‌ها در زمان ادامه شیوع ویروس کرونا است.

قوی‌تن خاطرنشان کرد: تا زمانی که به شرایط عادی برنگردیم و کرونا از بین نرود سینماهای ما به وضعیت مطلوب نمی‌رسند و باید مسئولان به سرعت برای پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی فکری کنند و تمهیدی بیندیشند تا فیلم‌هایی که در سه سال اخیر ساخته شده و امکان اکران پیدا نکرده‌اند به اکران برسند.

او افزود: تولیدکنندگان آثار سینمایی چندین میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و مدتی طولانی است که سرمایه‌شان راکد مانده و باید کارشناسی درستی صورت بگیرد تا امکان اکران فیلم‌ها به صورت آنلاین با امنیت کامل برقرار شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با راه‌اندازی پلتفرم‌های اینترنتی این امکان را فراهم کند چرا که در پلتفرم‌های موجود متأسفانه نوعی رانت و باندبازی به وجود آمده که لازم است با ایده‌ای کارساز جلوی این وضعیت گرفته شود.

این کارگردان در ادامه گفت: تعداد پایین پلتفرم‌های اینترنتی برای اکران آنلاین فیلم‌ها باعث شده تا نوعی رانت و باندبازی به وجود بیاید و به نظر من لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه پخش‌کننده‌های قدیمی مجوز راه‌اندازی یک پلتفرم را بدهد و این افراد با راه‌اندازی پلتفرم‌هایشان بتوانند این انحصار را از بین ببرند. نکته دیگر ایجاد امنیت است، به این معنی که باید با تمهیداتی جدی جلوی دزدی آثار گرفته شود و قطعاً یکی از راه‌های اصلی برای رسیدن به این مهم به رسمیت شناختن حقوق کپی رایت صاحبان آثار است. به هر حال از نظر من رسیدگی به وضعیت پخش و اکران در حال حاضر تا زمانی که به یک شرایط نرمال برسیم باید در اولویت قرار بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» در پایان اظهاراتش تأکید کرد: تهیه‌کننده‌های بسیاری هستند که سرمایه‌شان را برای ساخت یک فیلم سینمایی هزینه کرده‌اند و امروز حدود سه سال است که در منتظر بهتر شدن وضعیت و اکران اثرشان هستند. این افراد اگر یک ویلا خریده بودند امروز ارزش همان ویلا چند برابر شده بود و دور از انصاف است که یک نفر با دغدغه فرنگی اثری تولید کرده و اینقدر به لحاظ مالی متضرر شود. اهالی سینما امروز بیش از هر چیز به امنیت شغلی نیاز دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأمین این امنیت می‌تواند از هنرمندان سینما حمایتی جدی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز