در رادیو فرهنگ؛

گذری بر کتاب « سیری در شعر فارسی» در کیمیای کلمات

۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۶۴۹
گذری بر کتاب « سیری در شعر فارسی» در کیمیای کلمات
برنامه « کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه ۱۹ شهریور به معرفی و بررسی کتاب «کتاب سیری در شعر فارسی»اثر «عبدالحسین زرین کوب» به اختصاص دارد .

به گزارش برنا؛ دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی» اثر عبدالحسین زرین کوب را که از سوی انتشارات سخن منتشر شده نقد و بررسی می‌کند.

سیری در شعر فارسی» نوشته دکتر عبدالحسین زرین‌کوب بررسی کوتاه و سریعی از تحول شعر فارسی و شیوه‌های گذشته‌ی آن است. این اثر شامل پنج فصل با عنوان‌های: نقد و شناخت؛ سفینه‌ی شعر؛ از ادبا و تذکره‌نویسان؛ یادداشت‌ها و فهرست‌ها و لغات است و  بحثی انتقادی در شعر فارسی و تحول آن با نمونه‌هایی از شعر شاعران، و جستجویی در اقوال ادباء  و تذکره نویسان دارد و این کتاب بحثی انتقادی در شعر فارسی و تحول آن با نمونه‌هایی از شعر شاعران پیش می‌کشد.

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز