شبکه پرس تی‌وی بررسی می‌کند؛

نقش «از قلم افتاده» عربستان در بحران آبی یمن

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۶:۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۱۰۰۸
نقش «از قلم افتاده» عربستان در بحران آبی یمن
برنامه «از قلم افتاده» (Under Reported) شبکه پرس تی‌وی نگاهی به بحران آب در یمن و تشدید آن پس از حمله نیروهای سعودی به این کشور دارد.

به گزارش برنا؛ «از قلم افتاده» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در برنامه این هفته خود با تاکید بر این موضوع که یمن در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک واقع شده و همواره با بحران شدید آب مواجه بوده است به نقش تجاوز و حملات سعودی‌ها در تشدید این بحران می‌پردازد.

بر اساس داده‌های اطلاعاتی ارائه شده در این برنامه، شبکه لوله‌های آب یمن که تنها به 30 درصد از کشور می‌رسد توسط هواپیماهای سعودی و نیروهای زمینی آسیب جدی دیده است. جنگ در این کشور همچنین ارتقا و نگهداری شبکه آب را در بسیاری از نقاط تقریباً غیرممکن کرده است. حتی گفته می‌شود عربستان سعودی از دسترسی به مخازن و لوله‌های ذخیره‌سازی جلوگیری کرده است و در نتیجه بیش از 15 میلیون نفر برای یافتن آب کافی برای مصرف روزانه خود به روش‌های گران‌قیمت و سخت متوسل می‌شوند.

برنامه «از قلم افتاده» پنج‌شنبه ساعت 16:20 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت 05:00 و 00:00، روز شنبه ساعت 08:20 و یکشنبه ساعت 14:00 و 21:20 به روی آنتن می‌‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز