مسافران موتورسوار و پزشک بازیگر مهمانان شب نشینی شدند؛

ایرانگردی ترک موتور، ارمغان زندگی مشترک برای زوج ایرانی/ روحانی: خودم را بازیگر نمی دانم؛ دوست ندارم بنده ی تلفن همراه باشم!

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۳:۵۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۱۲۷۸
ایرانگردی ترک موتور، ارمغان زندگی مشترک برای زوج ایرانی/ روحانی: خودم را بازیگر نمی دانم؛ دوست ندارم بنده ی تلفن همراه باشم!
امید روحانی، سینا تقوی مقدم و آرمیتا بختیاری مهمان های برنامه چهارشنبه شب بودند.

به گزارش برنا؛ در بخش اول برنامه سینا تقوی مقدم و همسرش آرمیتا بختیاری زوج موتورسواری که به سفرهای طولانی مدت با موتور به مناطق مختلف کشور می پردازند به عنوان مهمان معرفی شدند. تقوی مقدم گفت: من کارگزاری بیمه دارم و همسرم نمایندگی بیمه. سه سال است که ازدواج کرده ایم. ایده ایرانگردی و موتورسواری بعد از ازدواج به ذهنمان رسید. بخشی از علاقه مندی های ازدواج از قبل وجود دارد و همان علاقه های مشترک باعث مزدوج شدن افراد می شود و بعد از ازدواج به همگونی رسیدن شیرین است. علاقه ما به موتور سواری سال 98 و بعد از ازدواجمان شکل گرفت.

بختیاری گفت: در ابتدا به خاطر ریسک خطرش ترس از موتور داشتم ولی به تدریج که علاقه همسرم را دیدم من هم به این وسیله نقلیه علاقه مند شدم. چون من میترسیدم همسرم صبر کرد تا خودم برای انتخاب موتور پیش قدم شوم و آرامش روانی را برایم ایجاد کرد. با گروهی آشنا شدیم که به راندهای شهری می رفتند و تصمیم گرفتیم به صورت امتحانی در یکی از راندها با آن ها همراه شویم؛ حالا علاقه من به موتور سواری به اندازه ای شدت یافته که خودم پیشنهاد تفریح با موتور را به همسرم می دهم.

تقوی مقدم تصریح کرد: تاکنون سفر یک هفته ای، دو هفته ای و یک ماهه با موتور داشته ایم. در سفرهای ماهانه خود، نوار غربی و نوار جنوبی کشور را دور زدیم ولی بعد از آن به خاطر مشغله های کاری بیشتر به راندهای دو روزه یا سه روزه می رویم و به خاطر درگیری های زندگی نمی توانیم زیاد سفر برویم. به دنبال موقعیتی خوب هستیم تا دوباره مدتی طولانی را به گردش در طبیعت ایران بپردازیم.

بختیاری ادامه داد: این سبک سفر به نسبت سفرکردن با وسایل نقلیه دیگر مثل هواپیما، اتوبوس و یا قطار سختی های خاص خود را دارد اما هیجان و لذتش این سختی ها را از یاد آدم می برد. وقتی با موتور سفر می کنیم انگار جزئی از طبیعت هستیم. دیدن مناظر طبیعت با موتور جور دیگری است که هیچ گاه آن مناظر را نمی توان در ماشین مشاهده کرد. اینکه با آب و هوای محیط همراهیم انگار در دل طبیعت هستیم و مرزی بین ما نیست.

وی اظهار داشت: در خانه ورزش می کنم و وقتی روی موتور نشسته ام سعی میکنم در طول مسیر حرکات کششی انجام دهم تا دچار گرفتگی عضله و ستون فقرات نشوم.

مرد موتورسوار ایرانگرد گفت: در جامعه امروز ما رزق سالم درآوردن سخت و دشوار است اما این موضوع را به تعادل می رسانم و معتقدم یک بار در سن جوانی هستم و نسبت به خودم و همسرم تعهد دارم حالا می توانیم برخی از کارها را انجام دهیم که در سنین بالاتر قادر به انجام آن ها نیستیم.

تقوی مقدم تصریح کرد: بخشی از هزینه سفرهایمان را به جای پول هتل و رستوران های آنچنانی پس انداز کردیم و توانستیم وسایلی مثل چادر، تجهیزات ایمنی و.. خریداری کنیم و این وسایل به سرمایه اولیه ما تبدیل شده است. توقف در سفر با موتور بیشتر از سفر با ماشین است. چون با موتور مناظر زیبایی به چشممان می آید و برای بهتر دیدن آن ها توقف می کنیم به همین دلیل است که سفر با موتور جذابیت دارد.

وی افزود: روزهای اول بیسیم نداشتیم روی موتور که بودیم به سختی و با اشاره باهم صحبت می کردیم به خاطر همین تصمیم گرفتیم بیسیم بخریم و حالا روی موتور با بیسیم باهم صحبت می کنیم.

بانوی موتورسوار ایرانگرد درباره رهبری در خانه‌شان گفت: قطعا برای هر جامعه ای باید یک رهبر وجود داشته باشد حتی اگر آن جامعه یک محیط کوچک به اسم خانواده باشد سکان آن باید به دست یک نفر باشد اما مهم این است که آن فرد با مشورت این سکان را در دست داشته باشد و آن را مدیریت کند.

تقوی مقدم در پایان خواهشی هم داشت: از کسانی که در جاده به ما ابراز علاقه می کنند ممنونم اما خواهش می کنم در برخورد با موتورسوارها و دوچرخه سوارها در جاده فاصله یک و نیم متر را رعایت کنید. تصادفات ماشینی ممکن است فقط خسارت مالی داشته باشد اما برای موتور و دوچرخه سوار بازی با جان است. اگر خطری ما را تهدید نمی کند برایمان بوق نزنید این موضوع برای ما خطرآفرین است و ما بسیار در جاده آسیب پذیر هستیم.

در بخش دوم این برنامه امید روحانی پزشک متخصص بیهوشی و بازیگر ایرانی که بازی در سریال «ساختمان پزشکان» را هم در کارنامه خود دارد به عنوان مهمان برنامه معرفی شد. روحانی گفت: با حسن روحانی نسبتی ندارم او فامیلش را عوض کرد ما جد اندرجد روحانی بوده ایم.

وی با لحنی طنزآلود درباره انتخاب مسیر زندگی اش بیان کرد: با توجه به اینکه من دایناسور دوره اول زمین شناسی هستم در دوران ما تصور از هنر با دوره کنونی متفاوت بود اینطور رشد می کردیم که هنر یک سرگرمی است که می توان آن را در کنار کار دیگر در پیش گرفت. پدرم دکتر داروساز بود و مادرم مدیر مدرسه بود به خاطر همین فرهنگ در خانواده ما رخنه کرده بود. از بچگی کتاب می خواندم و از دوران کودکی مجله خریدن را یاد گرفتم. درس خوان بودم و به خاطر همین به طبابت رفتم خیلی بچه بودم که کتاب های بزرگ ادبی را می خواندم. برای اینکه می گفتند از هنر نمی توان پول در آورد برای درآمد به پزشکی رفتم و بعد برای علاقه ام به سراغ هنر رفتم.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: با اینکه به پیش بردن دو دنیای متفاوت با یکدیگر به صورت همزمان بسیار سخت است اما این کار دشوار را انجام دادم که هر دو را در کنار هم پیش ببرم.

روحانی درباره شیوه نقد سینمایی ادامه داد: وقتی نقد می کنیم باید مجموعه ای از دانسته ها و دانش ها و حاصل یک زندگی فرهنگی پیش روی شما باشد تا اثری را نقد کنید. نمی توان با از خود بیخودی آثار را نقد کرد. البته برخی در نقد هم شیفته می شدند و از خود می گذشتند و عارف مسلک می شدند اما واقعیت این است که نقد نویسی ساحت اندیشه است و باید دانسته های خود را جلوی خودمان بگذاریم.

وی درپاسخ به این که گل مکانی پیش از این درباره روحانی گفته بود «او آدم بپیچانی است» بیان کرد: از میان 40 سال رفاقت با گلمکانی 15 سال با او کار کرده ام و در این مدت سه بار او را پیچانده ام که فقط همین سه بار را یادش مانده است. گلمکانی 40 سال مهمترین کار ممکن را در فرهنگ این مملکت انجام داد و کل فرهنگ سینمایی این کشور مدیون او است. هرچیزی به من می گوید می گویم حق با تو است.

این پزشک بیهوشی هنرمند درخصوص دوری اش از فضای مجازی و تلفن همراه اظهار داشت: چیزهایی از تلفن همراه دیده ام که از آن خوشم نمی آید. در همه جای دنیا تلفن همراه، همراه انسان است اما در ایران انسان همراه تلفن است نمی خواهم اینطور باشم و وابسته تلفن همراه باشم.  ما بنده و زائده تلفن همراه شده ایم. کشف کرده ام به محض اینکه چنین تکنولوژی وارد زندگی شود وابسته آن می شویم نمی خواهم این اتفاق بیفتد.

روحانی درباره گواهینامه نداشتنش هم افزود: از ابتدا رانندگی مسئله و دغدغه ام نبود و دوست نداشتم. اوایل بیشتر مسیرها را راه می رفتم و حالا دوست ندارم درگیر تعمیرکردن و درگیری های ماشین شوم و حوصله اش را ندارم ترجیح می دهم یا از خانه بیرون نروم و یا با آژانس بروم و زمانی که صرف درگیری های وسیله نقلیه می شود را صرف کتاب خواندن کنم.

وی اظهار داشت: چیزی که من دیده و شنیده و خوانده ام این است که باید روی یک رشته خاص متمرکز باشی. اینکه من سه جهان متفاوت را همزمان باهم به پیش بردم برایم سخت و شیرین گذشت اما باعث شد که کمال هر سه را تجربه نکنم. با اینکه پزشکی نمونه شدم و این نقطه اوج برای یک پزشک است اما بازهم چیزی که در ذهن من از کمال پزشکی بود چیزی فراتر بود. در زمینه نگارش نتوانستم به کمالی که مدنظرم بود برسم. در زمینه هنر و بازیگری هم خودم را بازیگر نمی دانم. به هر حال من و هم نسلی هایم آموختیم که باید جامع الاطراف باشیم یعنی همه چیز را بدانیم بفهمیم و بخوانیم. فلسفه مدرن می گوید باید همه چیز را بدانی.

منتقد آثار هنری سینما گفت: رفته رفته در جامعه امروز پزشکی اینطور پیش رفت که بر روی تکه ای کوچک تمرکز کند و آن را به کمال برساند. زمانی که طب عمومی می خواندم تنوع زیادی نداشت اما حالا تکنولوژی به کمک طب آمده و آن را جزئی کرده و باعث می شود بتوانید در یک رشته جزئی به کمال برسید و بهتر خدمت کنید. طب به تدریج به این مرحله رسیده و من هم هنوز می گویم کاش می توانستم در آن زمان یک رشته تخصصی تر و جزئی تر را انتخاب کنم و در آن زمینه بهترین شوم. اگر خودم را معطوف یک رشته کرده بودم بهتر بود.

روحانی درباره داریوش مهرجویی تصریح کرد: مهرجویی یکی از بهترین و کمال یافته ترین هنرمندان این مملکت است. جزو کسانی است که نتوانسته و نرسیده به اینکه کارهای بهتر و کامل تر بسازد.

وی در پایان نظرش را درباره مسعود فراستی منتقد آثار سینمایی اینطور گفت: مسعود یکی از معدود کسانی است که سعی می کند از جریان عادی نقد خارج شود گاهی که لج نکند موفق است ولی وقتی لج کند از مسیرش خارج می شود.

برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا احمدی مجریانی هستند که برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می کنند، گروه موسیقی زنده قصه گوها اجرای موسیقی صحنه این برنامه را بر عهده دارند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند.

اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی shabneshini.irani@ بارگذاری می شود.

نظر شما