سردار ذوالفقاری در گفتگو با رادیو اربعین مطرح کرد:

شرط حضور در مراسم اربعین دریافت دو دوز واکسن کرونا است

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۳۰۶
سردار ذوالفقاری در گفتگو با رادیو اربعین در خصوص اینکه چگونه امکان این وجود دارد تا بتوان در مراسم اربعین شرکت کرد گفت و گویی کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

به گزارش برنا ، رئیس ستاد اربعین در گفتگو با رادیو اربعین گفت:افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند مجاز به سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین هستند.

حسین ذوالفقاری با اشاره به نقدهایی که از تصمیم گیری های ستاد مرکزی اربعین وجود دارد اظهار داشت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در دنیا و رویکردهای که در تمامی کشورها وجود دارد تردد افراد با صدور کارت واکسن امکان پذیر شده است.

وی افزود:افرادی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند نه تنها برای مراسم اربعین و نه تنها برای سفر به عراق می توانند اقدام کنند و در برگشت به کشور با انجام تست پی سی آر و در صورت نیاز قرنطینه، روند تردد افراد انجام پذیر خواهد بود.

حسین ذوالفقاری در ادامه توضیح داد: این مساله در خصوص روند تردد افراد در جلسات مشترک ستاد مرکزی اربعین با مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت مطرح شده است و کاملا مطابق با پروتکل های بهداشتی در جهان است که مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: این پیشنهاد را با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز مطرح کردیم که در بحث های مقدماتی مورد قبول قرار گرفته است.

اولویت با موکب‌داران،حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی است 

سردار ذوالفقاری با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در خصوص اعزام ۳۰ هزار سهمیه اختصاص داده شده به ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی بیان کرد: با توجه به اپیدمی بیماری کرونا سهمیه اعلامی به جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت عراق با محوریت موکب‌داران و حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی تعیین می‌گردد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه امسال مسافرت‌ها از طریق هوایی صورت می‌گیرد، گفت: رایزنی های ما با مسئولان عراق در رابطه با سفر زمینی برای برگشت به منظور پایین آمدن هزینه های زائرین در حال پیگیری است.

وی گفت: یکی از تأکیدات جدی در این سفر، مساله سلامت است و در این خصوص اولویت با کسانی است که فاقد بیماری زمینه‌ای باشند.

ذوالفقاری در خصوص انجام تست پی‌سی‌آر مجدد با توجه به هزینه چهل دلاری در فرودگاه عراق افزود:  از سفیر عراق در ایران خواستیم با توجه به اینکه زائرین اعزامی از ایران دارای تست معتبر و کنترل شده می‌باشند،  تست مجدد از آنها گرفته نشود و در حال پیگیری این موضوع نیز هستیم.

وی در ادامه در امر صدور ویزا از سوی سفارت عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا اربعین، طبق قول مساعد سفارت عراق صدور ویزا ظرف یکی دو روز و در اسرع وقت انجام می گیرد و برای انتقال امکانات موکب‌داران و تجهیزات امدادی و خدماتی و بر اساس تفاهمنامه بین دو کشور در حال مذاکره هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز