شاهین شجری کهن:

تلویزیون با وجود داشتن بودجه و مخاطب های تضمین شده به سمت آثار متوسط می رود!/تلویزیون به سمت تعدد محصول و تنوع عنوان ها رفته است!

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۲۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۰۸۸
تلویزیون با وجود داشتن بودجه و مخاطب های تضمین شده به سمت آثار متوسط می رود!/تلویزیون به سمت تعدد محصول و تنوع عنوان ها رفته است!
شاهین شجری کهن منتقد سینما در گفت و گو با برنا به سریال های جدید تلویزیون و آثاری که طی این ماه های اخیر ساخته شده و به پخش رسیده است پرداخت و آن ها را بررسی کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

شاهین شجری کهن منتقد با یک نگاه کلی روی سریال هایی که به تازگی ساخته شده اند اظهاراتی داشت و در خصوص آن ها توضیح مختصر و مفیدی به خبرنگار برنا داد: من فکر می کنم تلویزیون با تدارکاتی که طی ماه های اخیر برای ساخت انواع سریال ها دیده بیشتر به سمت و سوی متوسط سازی رفته است و واقعا مدتی است که صدا و سیما به سمت سریال های پر سر و صدا و درجه یک مانند «هزار دستان»، «روزی روزگاری»،«وضعیت سفید» و... که تا سال ها باز پخش بشوند و محل مراجعه مخاطب به آن سو باشند نمی رود و از عهده ساخت چنین تولیداتی بر نمیاید.

درواقع امروزه تلویزیون به سمت تعدد محصول و تنوع عنوان ها رفته و عموما در سطح متوسط هستند و آنقدر آثار برجسته و درجه یکی به حساب نمی آیند.

درواقع افرادی که در این نوع آثار تلویزیونی مشغول به کار و بازی هستند بسیار کم تجربه و بی نام و نشان هستند. قدیم تر ها رسانه ملی با بازیگرانی چون «کیانوش عیاری»، زنده یاد «علی حاتمی»، «ابراهیم حاتمی کیا» و بهترین های سینما کار می کرد اما درحال حاضر بهرین های سینما به سمت شبکه نمایش خانگی کوچ کرده اند و در پلتفرم ها و شبکه ویدیویی رخت پهن کرده اند.

تلویزیون از این فرصت تاریخی و با تعطیل شدن سینما می تواند عزم خود را جزم کند و بهترین نیرو ها را جذب کند ولی متاسفانه این قافیه را به شبکه نمایش خانگی و پلتفرم ها باخته است و هرچقدر هم با راه اندازی سیستم نظارتی و ساترا بخواهد شبکه خانگی را کنترل اما حریف نخواهد شد و به عنوان مثال سریالی مانند «زخم کاری» با همه ضعف ها و ایراد هایی که داشت توانست سر و صدای خوبی راه بیندازد و یک تنه از تمام سریال هایی که طی این چند ماه در تلویزیون ساخته شد با تمام سانسور ها جلو زد.

تلویزیون با وجود داشتن بودجه و مخاطب های تضمین شده به سمت آثار متوسط می رود و این یک اشکال بسیار بزرگ است.

به طور کل و در ختم کلام سریال های اخیر تلویزیون آثار متوسطی هستند که به مرور و بعد ها از آن ها یادی نمی شود.

نظر شما