ایتالیا ۵۰۰ اثر جعلی فرانسیس بیکن را توقیف کرد

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۲۳:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۵۳۹
ایتالیا ۵۰۰ اثر جعلی فرانسیس بیکن را توقیف کرد
پنج نفر متهم به توطئه جنایی برای احراز هویت و انتشار آثار هنری جعلی شده اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، ایتالیا ۵۰۰ اثر جعلی فرانسیس بیکن را توقیف کرد. در همین رابطه پنج نفر متهم به توطئه جنایی برای احراز هویت و انتشار آثار هنری جعلی شده اند.

مقامات ایتالیایی ۵۰۰ اثر هنری را که مظنون به تقلبی بودن آثار فرانسیس بیکن هستند، همراه با پول نقد و دیگر اشیای قیمتی به ارزش حدود ۳ میلیون یورو (۲.۶ میلیون پوند) کشف و ضبط کردند.

بر اساس بیانیه رسمی، پنج نفر متهم به توطئه جنایی برای احراز هویت و انتشار آثار هنری جعلی و کلاهبرداری و پولشویی شده اند.

بر اساس گزارش رسانه ها، مظنون اصلی یک مجموعه دار از بولونیا است. در این بیانیه آمده که وی از سال ۲۰۱۸ موضوع و سوژه دو تحقیقات مختلف بوده است.

پلیس اولین مورد تحقیقات جدی را پس از کشف آثار متعدد هنر معاصر ... از جمله دو نقاشی [که ظاهراً امضا شده است] اثر فرانسیس بیکن، یکی از مشهورترین هنرمندان قرن بیستم در خانه این مرد در دستور کار خود قرار داده بود.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات دوم توسط مقامات مالیاتی آغاز شد که جریانهای مالی با کشورهای خارجی ... با منابع قانونی درآمد وی ناسازگار و ناهمخوان بود.

فرانسیس بیکن (۱۹۹۲-۱۹۹۹) به خاطر سه گانه هایش معروف است که یکی از آنها سه مطالعه لوسیان فروید در سال ۲۰۱۳ در حراج کریستیز در نیویورک به مبلغ ۱۴۲.۴ میلیون دلار (۱۰۳ میلیون پوند) فروخته شد و این یکی از ۱۰ نقاشی گران قیمت تاریخ حراجی آثار هنری بود.

منبع: فارس

نظر شما