عباس رافعی:

سال ها با یک نوع نگاه خاص و سلیقه در تولیدات نمایشی مواجه هستیم/ خواست و نظارت مسئولین صدا و سیما موجب یکنواختی در آثار تلویزیونی شده است!

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۱۷۴
سال ها با یک نوع نگاه خاص و سلیقه در تولیدات نمایشی مواجه هستیم/ خواست و نظارت مسئولین صدا و سیما موجب یکنواختی در آثار تلویزیونی شده است!
عباس رافعی تهیه کننده سینما در گفت و گو با برنا به چرایی تکراری بودن آثار تلویزیونی پرداخت و در این باره که آیا خود به این نوع تکرار معتقد است یا خیر اظهر نظر کرد.

عباس رافعی تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوال که آیا به تکراری بودن آثار تلویزیونی چه در ساختار و چه در مضمون اعتقاد دارد یا خیر به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ساختار صدا و سیما به گونه ای است که مدیر گروه و شورای طرح و برنامه تصمیم گیرنده هستند که چه نوع سریالی ساخته شود و سال ها می شود که همین مدیر گروه و شورا ها در آن پست حضور دارند و اعمال سلیقه می کنند چرا که خودشان هزینه ها را گردن می گیرند و مبالغ را کامل از جیب خود پرداخت می کنند و به همین خاطر توقع دارند و خواستار این هستند تا تهیه کنندگان و کارگردانان آن چیزی را تولید کنند که آن ها می پسندند.

به همین دلیل سال ها است ما با یک سلیقه و یک نوع نگاه خاص در تولیدات نمایشی مواجه هستیم یعنی اگر من سریالی در ژانر معمایی و جنایی را به شورای طرح و برنامه ببرم آن شورا تلاش می کند که این سریال را از فیلتر خود عبور دهد و چون ذهن شان ساده پسند و تنگ نظرانه است این سریال معمایی و جنایی در نهایت به یک ملودرام خانوادگی تبدیل می شود.

خاصیت شبکه های مختلف به این است که بتوانند تنوع به وجود بیاورند یعنی اینکه سریالی که شبکه یک می سازد باید با سریالی که شبکه دو، سه و پنج می سازد متفاوت باشد.

او در این خصوص که آیا نگاه کارگردان، نویسنده و بازیگر در این تکراری بودن موثر است یا خیر خاطرنشان کرد: بله، نگاه نویسنده و کارگردان در چنین چیزی موثر است به این خاطر که در تلویزیون بین آن ها جلسه ای برگزار می شود و تمامی راه و روش های تولید یک اثر را به آن ها اطلاع می دهند.

 وی در پایان گفت؛ در نهایت تهیه کننده، کارگردان و یا تیم نویسنده و سازنده یک اثر مجبور هستند تا با دست بردن در اثر خود به  بنا به خواست با دستی ها یکنواختی را به فیلمنامه خود راه دهند و در نهایت مثابه دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز