مستندساز زن ایرانی به افغانستان رفت

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۲:۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۳۳۸۶
مستندساز زن ایرانی به افغانستان رفت
یک مستندساز و روزنامه‌نگار زن ایرانی به افغانستان رفت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، زهرا مشتاق نویسنده، فعال مدنی، منتقد و تهیه‌کننده سینمای مستند از سفر خود به کشور افغانستان خبر داد و در این باره گفت: من روزنامه‌نگار هستم و رسالت روزنامه‌نگاری‌ام ایجاب می‌کند در این موقعیت در کشور افغانستان باشم. این طبیعی است که یک خبرنگار سعی کند در شرایط کنونی به این کشور سفر کند؛ اگر خبرنگار به آنجا نرود پس کجا رود؟ الان وقت رفتن به افغانستان است نه جای دیگر.

برخلاف اینکه خیلی از دوستان و وابستگان، من را از رفتن به این سفر منع کرده‌اند ولی وظیفه خود می‌دانم که در افغانستان حضور داشته باشم و از شرایط آنجا آگاه شوم.

هدف من از این سفر، ساخت مستندی گفتگومحور با حداقل‌ترین امکانات موجود است چراکه این سفر عادی نیست و در چند روز اخیر شاهد توقیف چندین عکاس و توقیف دوربین‌های آن‌ها بودیم پس ترجیحم بر این است که فقط با دوربین تلفن همراهم به ثبت وقایع بپردازم تا برای من هم مشکلی ایجاد نشود.

قصد دارم در این سفر با هماهنگی‌هایی که از چندین ماه قبل انجام داده‌ام به شهر کابل بروم و مستندهایی از زنان مقاوم آنجا تهیه کنم و حتی با برخی از مقامات طالبان از جمله ذبیح‌الله مجاهد صحبت کنم ولی تاکید می‌کنم که هیچ چیز در این سفر مشخص و قابل پیش‌بینی نیست و امکان دارد همه چیز تغییر کند.

ترس بخش جدا‌یی‌ناپذیر حرفه و زندگی یک روزنامه‌نگار، فیلمساز و فعال مدنی است و نباید شما به دلیل ترسی که دارید به موضوع ورود پیدا نکنید. رفتن به افغانستان در این شرایط یعنی ریسک‌پذیری و این ریسک‌پذیری بخشی از کار من است. سفر به این کشور ترس دارد ولی این مانع انجام دادن رسالت من نمی‌شود زیرا مسئولیت اجتماعی من قوی‌تر از ترس از این سفر است.

منبع: صبا

نظر شما