بابک کایدان:

«زخم کاری» یک اثر با کیفیت، حرفه ای و جسور بود/این سریال مستقل و متکی به مکبث نبود

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۰۵:۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۳۶۶۰
«زخم کاری» یک اثر با کیفیت، حرفه ای و جسور بود/این سریال مستقل و متکی به مکبث نبود
بابک کایدان نویسنده سینما سریال «زخم کاری» را با توجه به نوع اقتباس که مکبث شکسپیر بود از منظر خود مورد بررسی قرار داد و کیفیت آن را از دیدگاه خود بیان کرد که شرح گفت و گو را در ذیل از نظر می گذرانید.

بابک کایدان نویسنده مطرح سینما که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی از جمله: «دل» ،« مانکن»، «رحمان 1400»، «تگزاس»، «آینه بغل»، «دلدادگان» و...... دیده می شود در گفت و گو با خبرگزاری برنا سریال «زخم کاری» را از منظر خود مورد بررسی قرار داد که در ادامه از نظر می گذرانید.

از نظر شما سریال «زخم کاری» ساخته محمد حسین مهدویان با توجه به استقبالی که از آن شده است اثر اقتباسی با کیفیتی هست یا خیر؟

بله، به نظر من سریال «زخم کاری» یک اثر با کیفیت بوده است.زمانی که صحبت از اقتباس می شود کار به مراتب سخت می شود اما به نظر من اثری که محمدحسین مهدویان و گروه سازنده ساخته و به اتمام رسانده اند یک کار درست، حرفه ای و جسور بود و طبیعتا پشت هر جسارت اگر دانشی هم باشد موفقیت جریان دارد .

به نظر من عوامل سریال «زخم کاری» در این حیطه بسیار موفق عمل کرده اند و من شخصا به آن ها خسته نباشید می گویم و بازخورد هایی که تا به الان از این سریال شده است نشان دهنده موفقیت این اثر است.

منبع اقتباس چقدر در جذاب شدن «زخم کاری» تاثیرگذار بوده است؟

به طور کل برداشت آزادی از مکبث در «زخم کاری» اتفاق افتاده است به نظر من رمان پایبند تر بوده است اما اینکه جسارت و اعتماد به نفس داشته اند و حقوق معنوی آن اثر را حفظ کردند جای ارزشمندی دارد ولی سریال به نوبه خود یک اثر مستقل بوده و آن طور که باید متکی به مکبث نبوده است که چنین چیزی ارزشمند است.

آیا بومی سازی درستی صورت گرفته است ؟

بله به نظر من بومی سازی درستی صورت گرفته و نشانه گیری خوبی در بافت اقتصادی آن شد و در بومی سازی بسیار موفق عمل کرد و همین عاملی است که می توانم شما را به کاراکتر های داخل قصه ارجاع دهم. هنگامی که کاراکتر باور پذیر می شود و زمانی که اهداف و نیت هایش برای مخاطب قابل درک و فهم است این معنا را القا می کند که بومی سازی اثر به درستی صورت گرفته است و کاراکتر ها و موقعیت داستانی برای مردم باورپذیر و واقعی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز