محسن شایانفر:

مسائل اقتصادی مهم‌ترین گزینه برای خروج سینماگران از تلویزیون و رفتن به شبکه نمایش خانگی است/ ترجیح من برای فیلمسازی تلویزیون است!

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۱۶۷
مسائل اقتصادی مهم‌ترین گزینه برای خروج سینماگران از تلویزیون و رفتن به شبکه نمایش خانگی است/ ترجیح من برای فیلمسازی تلویزیون است!
محسن شایانفر، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در خصوص چرایی رفتن سینماگران از تلویزیون به سمت شبکه نمایش خانگی را بیان کرد که شرح گفت‌وگو را در ذیل از نظر می‌گذرانید.

محسن شایانفر، تهیه کننده سینما و تلویزیون، طی گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری برنا رجوع سینماگران به شبکه نمایش خانگی و دلیل آن را از منظر خود مورد بررسی قرار داد که در ذیل از نظر می گذرانید.

امروزه بسیاری از سینماگران که با تلویزیون کار کرده‌اند به شبکه نمایش خانگی رجوع کرده‌اند دلیل این استقبال و رفتن به شبکه نمایش خانگی را چه می‌دانید؟ چه دلایلی در این موضوع نقش داشته است؟

تلویزیون مدتی می‌شود که همسو با افزایش قیمتها، بودجهها را بالا نبرده و به همین دلیل زمانی که تهیه‌کننده می‌خواهد شروع به کار کردن کند دست و پایش بسته است و همین مسئله باعث سرخوردگی می‌شود.

شبکه نمایش خانگی از دو بعد «اقتصادی» و بعد «محدودیت های کمتر»  خیلی به صرفه و خوب است.

در حقیقت تلویزیون گرفتار یک بستر مالی محدودی است که امروز با هزینه‌های تولید برابری نمی‌کند و همین مسئله باعث شده تا سینماگران به شبکه نمایش خانگی رو بیاورند.

امروزه هر آنچه از شبکه‌های خانگی به پخش می‌رسد پر بازدیدتر از تلویزیون است درحالی که همین تلویزیون قبلا آنقدر قوی بود که سر زبان‌ها بود. در حال حاضر نیز فشار کار سینما روی دوش پلتفرم‌ها افتاده است.

شما ترجیح می دهید در تلویزیون سریال‌سازی را انجام دهید یا در شبکه نمایش خانگی؟
ترجیح من تلویزیون است و در کنار آن مدیران قدرشناس و دلسوز حضور داشته باشند چراکه مدت زمان طولانی است که ما هیچ مدیر دلسوز در تلویزیون نداشته‌ایم و امروزه مدیران بیشتر شکل تشکیلات دارند تا مدیرانی  که کار تهیه و تولید را متوجه باشند و از سر از کار در بیاورند.

آیا شبکه نمایش خانگی با این روندی که در پیش گرفته است از تلویزیون پیشی می‌گیرد یا خیر؟

خیر در یک مکان و زمان متوقف خواهد شد و انبوه کار به سراغ تلویزیون هم خواهد رفت.

نظر شما