محمد مهدی وزیرپور:

شرکت در سمپوزیوم مجسمه سازی مسیر زندگی مرا تغییر داد

۱۴۰۰/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۳۲۹
وزیر پور آرانی: اگر سمپوزیوم مجسمه سازی در شهر ما برگزار نمی شد شاید هرگز این شانس را پیدا نمی کردم که مجسمه سازشوم و به نوعی من در دل سمپوزیوم مجسمه سازی بود که متولد شد و مسیر زندگی و آینده ام روشن شد

به گزارش برنا؛ محمد مهدی وزیر پور آرانی گفت: من مدت هاست که روی مجموعه مجسمه ای با عنوان« ماکوهای از یاد رفته» کار می کنم و در سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر مجسمه ای با عنوان یاد از این مجموعه ساختم. تعدادی از مجسمه های این مجموعه را در نمایشگاه های گروهی که در آن شرکت کرده ام به نمایش گذاشته ام و «یاد» دومین مجسمه شهری است که از این مجموعه می سازم.

م

او افزود: من در شهر کاشان زندگی می کنم و در کاشان صنعت ریسندگی و پارچه بافی قدمت دیرینه  ای دارد و ملزومات این هنر در زندگی روزمره ما حضور دارد و من همواره ایده هایم را از زندگی و محیط اطرافم می گیرم و بر همین اساس این مجموعه شکل گرفت تا ادای دینی کرده باشم به هنرمندان گمنام صنعت نساجی ایران.

این هنرمند جوان ادامه داد: من برای ساخته مجسمه هایم از متریال های مختلفی استفاده می کنم و به نظرم این ایده ها ه هستند که متریال شان را انتخاب می کنند. مجسمه های مجموعه ماکوهای از رفته را با متریال کاهشی مثل سنگ و چوب کار کرده ام و به نظرم این متریال ها برای ساخت مجسمه های این مجموعه مناسب هستند.

او درباره داستان مجسمه ساز شدنش گفت: من از دوران کودکی بچه پر شور و شری بودم و انرژی مضاعفی دارم و این ویژگی را همچنان حفظ کرده ام. من در هنرستان درس خوانده ام و پیشتر در رشته گرافیک درس می خواندم تا این که در سال 1394  در شهر ما سمپوزیوم مجسمه سازی کاشان برگزار شد و در این سمپوزیوم به عنوان دستیارشرکت کردم.

وزیرپور ادامه داد: پس از این که در سمپوزیوم به عنوان دستیار مشغول به کار شدم متوجه شدم که  مجسمه سازی همان چیزی است که من در زندگی می خواهم و مجسمه سازی بود که مسیر زندگی مرا تغییر داد. در جریان برگزاری سمپوزیوم کاشان من که تا پیش از آن شناختی از مجسمه سازی نداشتم، چنان شیفته مجسمه سازی شدم که دیدم دیگر پشت کامپیوتر نشستن و کار گرافیکی انجام دادن دیگر مرا راضی نمی کند از این رو دانشگاه را رها کردم و دوباره کنکور دادم و در رشته مجسمه سازی دانشگاه نیشابور پذیرفته شدم.

او افزود: اگر سمپوزیوم مجسمه سازی در شهر ما برگزار نمی شد شاید هرگز این شانس را پیدا نمی کردم که مجسمه سازشوم و به نوعی من در دل سمپوزیوم مجسمه سازی بود که متولد شد و مسیر زندگی و آینده ام روشن شد.

این مجسمه ساز جوان ادامه داد: به نظرم برگزاری سمپوزیوم در شهرهای مختلف بر آینده فرهنگ و هنر آن شهرها و ساکنان آن ها تاثیر می گذارد و موجب می شود که نگاه مردم نسبت به هنر و هنرمندان تغییر کند و کمک می کند تا مردم بهتر با هنرهای تجسمی ارتباط برقرار کنند.

وزیرپور ادامه داد: زمانی که فردی یک بار از سایت سمپوزیوم بازدید می کند  و در روند ساخت مجسمه ها هر چند سطحی قرار می گیرد از آن پس هر وقت که با مجسمه ای روبرو می شود با دید باز و با اندیشه و تفکر با آن اثر نگاه می کند و تلاش می کند آن مجسمه را بهتر ببیند.

او ادامه داد: به دلیل ویژگی که سمپوزیوم ها دارند، این رویدادها باید در دل شهرها و مکان هایی که تا حدودی با فضاهای مسکونی فاصله دارد برگزار شود تا گرد و خاک و سر صدا موجب آزار شهروندان نشود و در ضمن دسترسی به سایت سمپوزیوم و بازدید از آن برای همه میسر شود.

این مجسمه ساز جوان افزود: در جریان برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی سیرجان با این که به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت هر گونه تجمع مواجه هستیم، اما بازدید از این رویداد خوب بود و اتفاقا تعداد از افرادی که علاقه مند به مجسمه سازی بودند از این رویداد بازدید کردند و برخی از آن ها نیز در سایت سمپوزیوم مشغول به کار شدند.

او با بیان این مطلب که تاکنون در 12 سمپوزیوم شرکت کرده است، گفت: این دوازدهمین سمپوزیومی است که در آن شرکت می کنم در 8 سمپوزیوم به عنوان دستیار کار کرده ام و در 4 سمپوزیوم نیز به عنوان هنرمند در بخش اصلی بوده ام و امیدوارم با ریشه کن شدن بیماری کرونا روند برگزاری رویدادهای هنری به دوران پیش از شیوع بیماری بازگردد و ما دوباره شاهد رونق فعالیت های هنری باشیم.

وزیرپور درباره سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر گفت: برگزاری این سمپوزیوم از سوی یک بنگاه اقتصادی اتفاق خوبی است و امیدوارم سایر شرکت ها که امکاناتی در اختیار دارند در بخش هنر نیز سرمایه گذاری کنند و شرایطی فراهم کنند تا شهرها با برگزاری رویدادهایی چون سمپوزیوم حال و هوای دیگری به خود بگیرند و فاصله هنرمندان و آثار هنری با مردم کمتر شود.

او ادامه داد: به نظرم این سمپوزیوم با وجود تیم حرفه ای هنری واجرایی که آن را همراهی می کرد بسیار حرفه ای و درجه یک بود. امیدوارم این رویداد بزودی به صورت بین المللی برگزار شود

 محمد مهدی وزیر پور متولد 1375 کاشان و کارشناسی مجسمه سازی از دانشگاه نیشابورست

 او تاکنون در 12 سمپوزیوم مجسمه سازی به عنوان هنرمند و دستیار شرکت کرده است.

او در نمایشگاه های گروهی چون دههمین نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران شرکت کرده تست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز