اسبقیان:

می توانستیم در پارالمپیک طلاهای بیشتری بگیریم/ با سجادی وزیر ورزش هم دوره بودیم

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۳۴۷
می توانستیم در پارالمپیک طلاهای بیشتری بگیریم/ با سجادی وزیر ورزش هم دوره بودیم
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین کشور با حضور در برنامه «صبح پارسی» درباره وضعیت ورزشکاران در پارالمپیک گذشته گفت.

به گزارش برنا؛ برنامه صبحگاهی «صبح پارسی» که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 9 صبح بر روی آنتن شبکه جام جم می رود، با موضوع فرهنگ و تاریخ بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم هایی از جمله ورزش صبحگاهی، میز فرهنگی، اخبار ویژه، بدون مرز و نماهنگ هایی با موضوع انگیزشی و با تصاویری از طبیعت، امیر محمد زند و آلاء خامه یار با سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین کشور به گفت و گو نشستند.

اسبقیان گفت: حضور ورزشکاران در پارالمپیک یک کار تیمی و ارزشمند بود، فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مرتبط حمایت های خوبی از اردوها داشتند و ورزشکاران نیز با کسب ۲۴ مدال توانستند وضعیت کشور را به حدی برسانند که تعداد طلاهای کسب شده نسبت به المپیک های قبلی زیاد بود. کمیته مبارزه با کرونا ورزشکاران برای بازیکنان واکسن ارائه داد و مراقبت های لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس جلسات تخصصی که قبل از پارالمپیک برگزار شده بود و پیش بینی های انجام شده می توانستیم چند مدال طلا بیشتر بگیریم اما ورزشکاران همه تلاش خود را کردند و نشد. با این وجود در وضعیت فعلی نیز همه گل کاشتند و نقاط قوت زیادی در این مرحله از مسابقات داشتیم اما بازهم باید برای پیشرفت رو به جلو بررسی های دقیق انجام شود تا نقاط ضعف شناخته و برای رفع آن ها تلاش شود تا بهتر بدرخشیم؛ این ظرفیت در جانبازان و معلولین ورزشکار وجود دارد.

رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین افزود: در فدراسیون جانبازان و معلولین از ابتدا مسائل فرهنگی مطرح و برجسته بوده است. نامگذاری کاروان پارالمپیک به نام سردار دلها، شعار آن با عنوان «تلاش، توکل، افتخار» و انتخاب مادر شهید به عنوان سرپرست کاروان نمودهای این برجستگی فرهنگ است. اینکه مدال های بچه ها به سردار و رهبری تقدیم می شود و حضور ساره جوانمردی در آن میدان مهم با چادر و حجاب افتخار آفرین کشور،اینکه وقتی سرود ملی نواخته می شود ورزشکاران پرچم ایران را می بوسند و سجده می کنند نشان دهنده اقتدار ما در این شرایط پیچیده دنیا است.

اسبقیان درباره فعالیت های ورزشی اش گفت: من از زمانی که یادم می آید در زمینه ورزش فعال بوده ام. در دوران نوجوانی ورزش قهرمانی را کار می کردم بعدا به صورت تخصصی وارد عرصه فوتبال شدم و بعد دو میدانی و پرش از ارتفاع و ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر سرعت را تجربه کردم. با سجادی وزیر ورزش هم دوره بودم در اردوها و مسابقات کشوری باهم بودیم اما زمان ما چون دوران دفاع مقدس بود و مسابقات برون مرزی نداشتیم مدال های چندانی کسب نکرده ام.

وی تصریح کرد: در جبهه مسابقات هفتگی دفاع مقدس را برگزار می کردیم؛ ورزش در جبهه ها بسیار فعال بود و بازتاب آن در رسانه ها هم منعکس می شد. رزمندگان ورزشکار شاخص زیاد داشتیم از جمله شهید اسماعیل علمی، اکثر رزمندگان ورزشکار بودند.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: جوانان باید ادامه دهنده راه این جانبازان و معلولان باشند. دفاع مقدس دانشگاه معنوی بود که جانبازان و معلولان ارزشمندی را تربیت کرد. ۸ سال دفاع مقدس تماما اقتدار، ایثارگری و رشادت و مکتبی برای جوانان است که باید تبیین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز