معرفی فیلم؛

«باج: روزی روزگاری در هند» فیلمی دیدنی درباره دوران حکومت بریتانیا بر هند

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۵۵۲
«باج: روزی روزگاری در هند» فیلمی دیدنی درباره دوران حکومت بریتانیا بر هند
«باج: روزی روزگاری در هند» یک فیلم سینمایی درام حماسی ورزشی هندی به کارگردانی و نویسندگی آشتوش گواریکر است.

به گزارش برنا، عامر خان بازیگر نقش اصلی فیلم و تهیه‌کننده آن است. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۰۱ شد.

داستان فیلم در دوران حکومت بریتانیا بر هند می‌گذرد و زندگی مردم یک روستا را نشان می‌دهد که به خراج سنگینی که حکومت بر آن‌ها بسته معترض هستند و حاضر می‌شوند تا بر روی سرنوشت خود در یک مسابقه کریکت با حاکمان انگلیسیشان شرط‌بندی کنند. تصویربرداری فیلم در روستای تاریخی بوج در ایالت گجرات هند انجام شده‌است.

زمان این فیلم بیش از سه ساعت است ولی با این حال جذابیت این اثر به قدری است که می‌توان گفت مخاطب در زمان دیدن «باج» زمان طولانی این فیلم را به هیچ‌وجه احساس نمی‌کند.

ای‌آر رحمان آهنگساز فیلم، آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری، بالو سالوجا تدوینگر، نیتین چاندراکانت طراح تولید، بانو آتایا طراح لباس، نیکول دمرس طراح گریم، و کیران رائو و آپوروا لاخیا دستیاران کارگردان این فیلم بوده‌اند.

«باج» یکی از فیلم‌های پرفروش هند در سال ۲۰۰۱ بود و در سطح بین‌المللی هم با استقبال روبرو شد. این فیلم سومین فیلم هندی زبان پس از مادر هند (۱۹۵۷) و سلام بمبئی (۱۹۸۸) بود که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی می‌شد. باج همچنین برنده جایزه ویژه مخاطبان جشنواره فیلم لوکارنو، هفت جایزه در جشنواره ملی فیلم هند، ده جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم هند و نه جایزه در جشنواره فیلم‌فیر شد.

نظر شما