مجتبی کبیری:

برخی از خوانندگان نوظهور صدای بسیار دلنشینی دارند اما مورد حمایت قرار نمی گیرند/امروزه وضعیت ترانه، آهنگسازی و ملودی ها اصلا خوب نیست!

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۰۸:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۰۲۰
برخی از خوانندگان نوظهور صدای بسیار دلنشینی دارند اما مورد حمایت قرار نمی گیرند/امروزه وضعیت ترانه، آهنگسازی و ملودی ها اصلا خوب نیست!
مجتبی کبیری، خواننده موسیقی پاپ که در کارنامه هنری اش آثار جذابی چون: «ساز مخالف»، «اتاق ساکت»، «شب و روز» ،«معرکه» و ... دیده می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار برنا راه‌های ورود نسل جوان به حوزه موسیقی را مورد بررسی قرار داد و از مصائب و سختی‌های این حرفه گفت و به موضوعات جالبی در این باره اشاره کرد که خواندن این گفت‌وگو خالی از لطف نیست.

خوانندگی مانند بازیگری یک حرفه پر طرفدار است و افراد زیادی با سودای خواننده شدن مورد سو استفاده افراد سودجو قرار می گیرند و به علاقه مندان وعده هایی چون آموزش و انتشار آلبوم داده می شود اما بسیار دیده شده که چنین امری به وقوع نمی پیوندد.

مجتبی کبیری، خواننده موسیقی پاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار  فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا راه‌های ورود نسل جوان به عرصه خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و در این باره که علاقه‌مندان باید چه مسیری را برای رسیدن به آرزوی خود، که همان خوانندگی است، طی کنند اظهار کرد: در این خصوص باید گفت جوانان در این راه با مشکلات زیادی مواجه هستند که یکی از آن‌ها سرمایه گذاری کلان است. یکی دیگر از مشکلات به این بر می گردد که اگر علاقه مندان در این راه صدای خوبی هم داشته باشند باز شرایط ویژه‌ای گریبانگیر آن‌هاست و به‌نوعی چون جوان هستند و سودای این را دارند که محبوب شوند کمپانی‌ها دست به کار می‌شوند و اگر صدای آن‌ها به مذاق شان خوش بنشیند و مورد تائیدشان باشد قرارداد های بسیار سنگین می بندند و در آخر ممکن است آن را نخواهند و همین امر ضربه بسیار سنگینی را به آن جوان وارد می کند.

او در این باره که آیا می‌توان نام خواننده روی افراد نوظهور به حوزه موسیقی گذاشت؟ بیان کرد: در واقع در صفحات مجازی افراد زیادی وجود دارند که به خوانندگی علاقه‌مندند و از همین فضا صدای خود را به نمایش عموم می‌گذارند. به نظر من برخی از این افراد صدای دلنشین و خوبی دارند و می‌توان از آن‌ها در آینده نزدیک یک خواننده مطرح ساخت. اما در کمپانی‌ها اینگونه نیست و اگر خوانندگان خوش صدایی هم به آن‌ها مراجعه کنند جایگاهی را برایشان مشخص و معین نمی‌کنند و چنین چیزی موجب فراهم آوردن شناخت آن ها به مردم و جامعه هنری نمی‌شود به نظر من باید به این هنرمندان بها داد و با کمک می توان اتفاق مثبتی را برای آن‌ها رقم زد.

این خواننده در پاسخ به این سوال که چه دلیلی دارد برخی خوانندگان با یک تک آهنگ شناخته می شوند اما این موفقیت ادامه پیدا نمی‌کند گفت: راستش اینگونه نیست که یک خواننده نوظهور با یک آهنگ موفقیت خود را کلید بزند و با همان فرمول جلو برود. در گذشته ترانه‌ها و ملودی ها بسیار خوب بود اما درحال حاضر نه ترانه بلکه آهنگسازی و ملودی‌ها اصلا خوب نیست! اگر هم خوب باشد فقط برای مدت کم چنین اتفاقی می‌افتد و خیلی زود از بین می‌رود. در حقیقت افرادی که به آهنگسازی رو می‌آورند باید تجربه بالا و  زیر ساخت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند.

مجتبی کبیری در پایان و در این خصوص که کار آماده  و جدید چه در دست دارد و چه اثر جدید دیگری در آینده به پخش خواهد رسید تصریح کرد:  جدیدترین اثری که در دست دارم «نگاه» نام دارد که موسیقی صوتی و ویدیو کلیپ آن در سایت های بسیار معتبر مانند آپارات پخش شد. کار «نگاه» یک اثر بسیار رمانتیک و عاشقانه است که طی هفته گذشته به پخش رسید و اتفاقات مثبتی هم برای آن رخ داد. برای روز های آینده نیز آثار جدید و جذابی به دست من رسیده است و قرار است ضبط و  آهنگسازی آن ها بر عهده خودم باشد چراکه احساس می کنم پتانسیل کافی را دارم و از کاربلدان در این حرفه نیز کمک می گیرم تا اتفاقات جالب و مثبتی برای این آثار رخ دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز