سفر معنوی اربعین با ۱۷ هزار دقیقه برنامه در شبکه‌های استانی

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۰۸:۴۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۸۰۴۶
سفر معنوی اربعین با ۱۷ هزار دقیقه برنامه در شبکه‌های استانی
برنامه‌های مختلفی با مدت زمان 16 هزار و 860 دقیقه به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی از شبکه‌های استانی صدا و سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش برنا، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان  حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سیمای مراکز استانی رسانه ملی علاوه بر برنامه‌های روتین شامل برنامه‌های صبحگاهی، خانواده، معارفی، کودک و نوجوان، جوان و شبانه که در این روزها و شب‌ها به مسئله قیام عاشورا و اربعین می‌پردازند، 54 ویژه برنامه هم به مناسبت چهلم امام حسین(ع) با مدت زمان مجموع 4 هزار و 860 دقیقه تولید و روانه آنتن می‌کنند.

از مهمترین عناوین این ویژه برنامه‌ها می‌توان به اشک سرخ، شور و شین، مسیر عاشقی، جاماندگان اربعین، شهر عشق، عزاداری اربعین، مرثیه آفتابف شور و شعور حسینی، تا آسمان، اربعینیان، سومین حرم، در مسیر بهشت، خیمه‌گاه، ایل سوگوار، شهر عشق، سیادت عشق، با نوای کاروان، با حسین(ع) تا بی نهایت، حسینیه ایران، فافله عشق و پلاک اقتدار اشاره کرد.

علاوه بر این مقرر شده است در روزهای 31 شهریور تا پنجم مهرماه، سیمای مراکز بر اساس برنامه‌ریزی از پیش صورت گرفته و مطابق جدول اعلامی، ارتباط مستقیم با کربلای معلی و عمود 1120 مسیر نجف به کربلا برقرار کنند.

نوای «یا حسین» روی موج صدای استان‌ها

صدای استان‌ها هم در این روزها برنامه‌های خاصی را تدارک دیده‌اند که مجموع آنها به 12 هزار دقیقه می‌رسد و در 33 رادیوی استانی تولید و پخش می‌شوند.

چشمه جوشان، عشق قافله سی، روایت هجران، قرار بندگی، رسیمانی از آسمان، به تور از دور سلام، شور شیدایی، بر آستان جانان، اربعین عشق، مرثیه آفتاب و کاروان عشق، عناوین برخی از این برنامه‌ها هستند که همزمان با روی اربعین حسینی روی آنتن می‌روند.

صدای استان‌ها همچنین پویش‌های مردمی ویژه‌ای را هم دنبال می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به «هر خانه یک موکب اربعین»، «امتداد اربعین به محیط و فضای خانه»، «فرهنگ‌سازی زیارت از راه دور»، «سوق دادن هیئت‌ها به سمت خدمت‌رسانی به مناطق محروم» و «قرائت زیارت اربعین و تقدیم آن به روح شهدا» اشاره کرد.

علاوه بر این با توجه به تقارن اربعین با هفته دفاع مقدس در برنامه‌های رادیوهای استانی و با حضور فرماندهان دفاع مقدس از تاثیر قیام امام حسین(ع) بر روند جنگ نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

محور اصلی برنامه‌های صدای استان‌ها در روزهای منتهی به اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس شامل تبیین و بررسی کارکرد و جایگاه اربعین در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، بررسی شخصیت امام حسین(ع) در جهان اسلام، خاطرات تاثیرگذار مسافران سال‌های قبل پیاده‌روی اربعین در قالب بسته‌های صوتی، تولید وکس پاپ‌هایی با موضوع سهم من در اربعین امسال، امام حسین(ع) را دوست دارم چون ... و همچنین برنامه‌های روایی داستانی با هدف خوانش کتاب‌هایی در موضوع اربعین، اربعین در شعر و ادب فارسی، زیارت اربعین امام حسین(ع) و آموزه‌های تربیتی و اخلاقی ، مشاعره آیینی، معرفی شاعران و مداحان اهل بیت(ع) و ارتباط گزارشی با گزارشگران در کربلا خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز