گفت و گوی اختصاصی ایران پرس با رئیس سازمان مدیریت بحران؛

حفظ جنگل ها و مراتع ضروری است

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۵:۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۸۴۰۳
حفظ جنگل ها و مراتع ضروری است
گفت و گوی اختصاصی ایران پرس با رئیس سازمان مدیریت بحران در خصوص آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان گلستان انجام شده و از طریق این خبرگزاری قابل دریافت است.

به گزارش برنا، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت و گوی اختصاصی با این خبرگزاری با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت بحران برای جلوگیری از بحران های ناشی از آتش سوزی از جمله آتش سوزی در منطقه جنگلی درازنو کردکوی در استان گلستان تصریح کرد، مسئولیت حفظ جنگل‌ها و مراتع برعهده وزارتخانه جهاد کشاورزی است.  

رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد، وزارتخانه جهادکشاوزی با همکاری نیروهای مسلح در مواقع بحرانی مانند آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع همکاری مشترک دارند و ستاد استانی سازمان مدیریت بحران هم مسئولیت هماهنگی برعهده دارد.

اسماعیل نجار با بیان اینکه ایران در زمینه جنگلداری و مراتع تقریبا فقیر است تاکید کرد، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا جنگل‌ها و مراتع در ایران حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران اظهار کرد، بر اساس مطالعات انجام شده، عامل بیش از 90 درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع، انسانی بوده و این عامل انسانی، بخشی عمدی و بخشی هم سهوی است.   

رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد، افزایش آگاهی مردم و پایش مستمر جنگل‌ها و مراتع نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آتش‌سوزی این مناطق دارد. خبرگزاری ایران پس مشروح و تصاویر این گفت و گو را به آدرس  https://farsi.iranpress.com/ در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز