امید نعمتی:

نمی توان روی خوانندگان نوظهور لقب هنرمند گذاشت/گاهی اوقات بالا بودن کیفیت اثر موجب محبوبیت ناگهانی خوانندگان می شود!

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۹:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۳۸۴۲۱
نمی توان روی خوانندگان نوظهور لقب هنرمند گذاشت/گاهی اوقات بالا بودن کیفیت  اثر موجب محبوبیت ناگهانی خوانندگان  می شود!
خواننده موسیقی تلفیقی و عضو ثابت گروه پالت راه‌های ورود نسل جوان به حوزه موسیقی را مورد بررسی قرار داد و از مصائب و سختی های این حرفه گفت و به موضوعات جالبی در این باره اشاره کرد که خواندن این گفت و گو خالی از لطف نیست.

خوانندگی مانند بازیگری یک حرفه پر طرفدار است و افراد زیادی با سودای خواننده شدن مورد سواستفاده افراد سودجو قرار می گیرند و به علاقه مندان وعده هایی چون آموزش و انتشار آلبوم داده می شود اما بسیار دیده شده که چنین امری به وقوع نمی پیوندد.

امید نعمتی، خواننده  و آهنگساز موسیقی در سبک و ژانر تلفیقی، در گفت و گو با خبرنگار  فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا راه‌های ورود نسل جوان به عرصه خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و نظر خود را در این باره که علاقه‌مندان باید چه مسیری را برای رسیدن به آرزوی خود که همان خوانندگی است طی کنند اظهار کرد: من فکر می‌کنم این مسیر بسیار جدی و طولانی است. در واقع نباید به چنین موضوعی تن داد اگر واضح بخواهم حرف بزنم باید بگویم که خوانندگی یک هنر است و برای هنرمند بودن باید تلاش کرد و در این مسیر نباید خود را باخت و عقب کشید.

او افزود: راستش با اتکا بر خود باید گام به گام جلو رفت و در کنار یادگیری این فن باید مطالعه داشت و با سایر رشته‌های مربوطه و حتی هنری آشنا شد. چنین چیزی نیاز به مطالعه فراوان دارد و نمی توان بدون انجام این کار ها زود به موفقیت رسید چراکه آن موفقیت لحظه ای است و در نهایت آن چیزی که باید نیست.

این خواننده ادامه داد: ما می‌توانیم دو نوع نگاه به این موضوع داشته باشیم و اول اینکه هنرمند باید دغدغه‌ای داشته باشد و بنا بر آن خواستار این باشد تا نوع نگاهش نسبت به جهان را بازگو کند اگر چنین چیزی نباشد و فکر و ذهن فقط به سمت پول درآوردن است یعنی طرف هنرمند نیست و مسیر را اشتباه آمده است و به نظر من راه های بهتری برای تامین معاش وجود دارد.

او در این خصوص که آیا می‌توان نام خواننده روی افراد نوظهور به عرصه موسیقی گذاشت؟ گفت: شاید بتوان نام خواننده روی آن گذاشت اما نمی‌توان به آن‌ها لقب هنرمند داد.

نعمتی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از خوانندگان با یک تک آهنگ معروف می شوند اما این معروفیت ادامه دار نیست؟ بیان کرد: در این راه ممکن است آهنگساز و ترانه ساز ملودی را برای یک خواننده آماده کنند و کیفیت آن اثر آن قدر بالا باشد که فورا مورد پسند عامه ای از مردم قرار گیرد و همین موضوع زمینه ساز محبوبیت آن خواننده شود. اما موفقیت به تداوم آن است و این از همه مهم تر است.

این خواننده کشورمان در پایان و در این باره که این روز ها مشغول چه کاری است و برنامه اش برای آینده چیست؟ اظهار کرد: من در حال حاضر داور مسابقه «بند بازی» هستم که گروه‌های موسیقی قرار است در آن شرکت کنند درواقع مسابقه‌ای برای گروه‌های موسیقی است. به دنبال آن با گروه پالت روی آلبوم جدید خود کار می کنیم که ایده های خاصی در آن است که بعدا معرفی خواهیم کرد درکنار آن یک الی دو پروژه شخصی با آهنگسازان مختلف دارم که به زودی خبرش را منتشر خواهم کرد.

نظر شما